סמוטריץ’: ‘נחזור להתנהל כבימי דוד המלך, ננהג לפי חוקי התורה’

יו"ר האיחוד הלאומי מסביר כיצד הוא רואה את תפקידו כשר המשפטים: "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שהקים כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה ההלכות זה ברק ועוד קבוצה קטנטנה - זה בסדר?" • "עניתי ליאיר לפיד: 'בוא תלמד' וכשלומדים אז מפסיקים לפחד"
אריה ריבקינד
כ"ט אייר התשע"ט / 03.06.2019 11:52

יו”ר האיחוד הלאומי מפחיד את החילונים: ח”כ בצלאל סמוטריץ’ העניק הבוקר (שני) ראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב והתייחס לאמירתו אמש, במהלך חגיגות יום ירושלים בישיבת ‘מרכז הרב’, כי הוא רוצה את תפקיד שר המשפטים, כדי “להשיב את משפט התורה על מכונו”.

סמוטריץ הכריז אמש: “אנחנו רוצים את תיק המשפטים, כי אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו. אנחנו רוצים ‘והשיבה שופטינו כבראשונה’ – וזה יקרה. כפי ששכם והר הבית חזרו אלינו משפט התורה יחזור לנו”.

בראיון הסביר הח”כ כי ירצה להכניס אלמנטים של המשפט העברי לתוך המשפט בישראל: “התיק הזה הוא תיק חשוב מאוד, משרד המשפטים מעורב היום כמעט בכל מה שקורה בממשלה, ואני חושב שזה דבר שיש לו משמעות גדולה.

“כל יהודי שהולך לבית הכנסת 3 פעמים ביום, גם כאלה שהולכים רק פעם ביום, אחת הברכות בברכת ‘שמונה עשרה’  היא ‘השיבה שופטינו כבראשונה וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה’. יכול להיות שלא כל יהודי מקשר את זה לתפקידו כשר משפטים, כי לא כל יהודי זוכה להיות שר משפטים. עם ישראל עם מיוחד, עם ישראל עם שקיבל תורה, שצריך לחיות על פי חיים של תורה”.

הוא הבהיר: “שום דבר לא קורה ברגע ושום דבר לא עושים בכפייה, וכשמדובר על משפט התורה יש המון דברים, אני חושב שדיני ממונות על פי משפט התורה, מה שאנחנו קוראים היום דיני הנזיקין, הרבה יותר נכונים וצודקים. אני חושב שאפשר וצריך לתת מקום של כבוד, צריך לחזק את בתי הדין הרבניים.

“למשפט העברי יש מקום של כבוד וצריך שיהיה לו מקום עוד יותר מכובד בשיטת המשפט של מדינת ישראל. זה ייחודנו. חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שיצר כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה את ההלכות זה אהרן ברק ועוד קבוצה קטנטנה של שופטים שלא נבחרו – זה בסדר?

“בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה, כך צריך להיות, זאת מדינה יהודית. אתה שואל אותי כמה זמן זה ייקח? זה יקרה רק כאשר עם ישראל ירצה את זה, זה לא יקרה כאשר אני ארצה את זה, זה לא יקרה אפילו כשאתה תרצה, זה יקרה בעזרת ה’ שעם ישראל ירצה. ואני מקווה, ואתה יודע מה – אני סמוך ובטוח שעם ישראל בעזרת ה’ ירצה, הוא יראה כמה משפט התורה הוא משפט נכון וצודק ומוסרי והומאני”.

לדבריו, “מדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי, בעזרת ה’ תחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימים האלה ולאתגרים האלה ולכלכלה הזאת ולאיך שחיה חברה בשנת 2019”.

הוא הדגיש: “בשביל זה צריך ללמוד, לא סוקלים אנשים שמחללים שבת כל כך מהר. חז”ל אמרו שסנהדרין שהוציאה להורג פעם ב-70 שנה נחשבת סנהדרין קטלנית – הרבה פחות ממה שמוציאים להורג במדינות מערב מתוקנות שיש בהן עונש מוות. מדינת ישראל נדמה לי ב-70 שנותיה הוציאה להורג פעם אחת את אייכמן, אז גם משפט התורה איננו כזה מפחיד.

“עניתי אתמול ליאיר לפיד ‘בוא תלמד’ וכשלומדים אז מפסיקים לפחד, פחד נובע מבורות. אני חוזר ואומר משפט התורה הוא צודק ונכון ומוסרי והומאני וכללי. יכול להיות שגם השיטה הזו – שיטת המשפט הנוכחית, יש בה היבטים טובים, חלק גדול אגב מהשיטה הזו יכולה להישאר גם במסגרת משפטי התורה.

“מי שרוצה ללמוד יכול וצריך ללמוד מה המשמעות של להשתית את מדינת ישראל על אדנים של תורה. אני חוזר ואומר ובעיניי זה דבר הרבה יותר נכון והרבה יותר טוב והציבור הישראלי לאט לאט ילמד וייחשף ויראה, וכשיחליט שהוא רוצה – אז הוא גם יחיל את זה על עצמו.

“גם היום יש לא מעט היבטים בתוך המשפט הישראלי שלקוחים מתוך דין תורה. וככל שנתקדם יותר אל עבר זה אז אני חושב שתהיה לנו מערכת משפט נכונה וצודקת יותר.

ח”כ שלי יחימוביץ מזועזעת: “דבריו המזעזעים הם תמרור אזהרה מפני גל השמרנות השוטף אותנו מצד חלקים מן הימין. על פי חזונו של המועמד לתפקיד שר המשפטים או החינוך, תיכון כאן מדינה שבה גבר יוכל לגרש את אשתו אם אינה צנועה מספיק, העבדות והסקילה יחזרו, ורק גברים יוכלו להחזיק ברכוש.

“העובדה שסמוטריץ וחבריו אינם חוזי חזונות מהשוליים אלא ממלאים תפקידים רבי השפעה היא סכנה אדירה לחירות האנושית ולעידן הנאורות”.

יו”ר מרצ תמר זנדברג אמרה: “במסגרת הסרת המסכות של בחירות 2019 מועד ב’, נחשף במלואו גם החזון המטורף של סמוטריץ’. אין צורך לפרט מה יקרה לנשים וללהט״בים בעולם משפט תנ״כי, צריך רק להזכיר שעל פי סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, לכנסת יוכלו להתמודד רק מועמדים שאינם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ברור שלא יוכל לכהן בישראל שר משפטים שרוצה לכונן בישראל תאוקרטיה נוסח סיפורה של שפחה”.

על תגובתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ’ אמר סמטוריץ ברדיו 103fm: “מה שכואב לי זו בעיקר הבורות. משפריצים שטויות בקצב הקלדה עיוורת. מי שרוצה להישאר בור ורק לרוץ ולהפחיד – שיהיה לו לבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גאוה יהודית
    04/06/2019 12:05
    דינה
  1. ב”ה
    סמוטריץ גאה להיות יהודי ולחיות כיהודי.
    עם ישראל הוא “עם הספר”. כל העולם עיניו צופות עלינו. מדוע בארץ ישראל יהודי לא ינהג כיהודי עם כל “הועשר” במסורת שיש לנו?
    הגיע הזמן שיהודים יחיו כיהודים ומספיק להיות כלאים – לא לכאן ולא לשם.
    כל יהודי יכול להיות גאה בתורה ובמצוות – בהם נמצא דרך ארץ, כבוד, איכפתיות, דאגה לאחר, בתעלות מעל המוגבלות הגשמיים ועוד ועוד.
    אני גאה להיות יהודיה ולחיות כיהודי – הלוואי שנזכה לחיות כבימי דוד המלך, שלמה המלך, חזקיהו המלך ….