שוטר שפרץ לביתו של תושב בני ברק הורשע בגניבת כסף ותכשיטים

השוטר הגיע לדירה במסגרת חיפוש שביצעה המשטרה - ומצא בה מעטפה ובה 7,500 שקלים ושקית עם תכשיטים • לאחר שבעל הדירה עוכב לחקירה, שב הבלש למקום ולקח את כסף ואת התכשיטים
חיים טוויל
כ"ג אייר התשע"ט / 28.05.2019 17:23

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שלישי) שוטר לשעבר בבילוש משטרת דן בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור והתפרצות למקום מגורים.

על פי כתב האישום, בחודש יולי 2017, הגיע השוטר יחד עם צוות הבילוש לביתו של תושב בני ברק, על מנת לבצע חיפוש בדירה מכוח צו חיפוש.

במהלך החיפוש איתר השוטר מעטפה השייכת לבעל הדירה ובה כ-7,500 שקל במזומן ושקית תכשיטי זהב.

התושב נשאל למקור אוסף התכשיטים, והשיב כי מדובר בתכשיטים שקיבל בירושה מאימו ומאחותו ע”ה.

בסיום החיפוש עוכב האיש לתחנת המשטרה. טרם עזיבתו את הדירה, הוציא התושב מכיסו את מעטפת הכסף והניחה על הספרייה בסלון. גם התכשיטים נותרו בדירה.

האיש נתבקש על ידי השוטר לנעול את דלת הדירה. לאחר שהמתלונן עשה כפי שצווה, מסר המתלונן לשוטר את מפתחות דירתו, והצוות ליווה את המתלונן לתחנת המשטרה.

אלא שבעוד הוא מעוכב בתחנת המשטרה, נטל השוטר קטנוע משטרתי, נסע לדירה ופרץ אליה באמצעות המפתח – וגנב מתוכה את מעטפת הכסף ואוסף התכשיטים.

ביולי 2017 הגישה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום והוא פוטר מהמשטרה.

בית המשפט כתב בהכרעת הדין כי הוכח מעבר לכל ספק סביר שהשוטר הוא שגנב את הכסף.

“בהיעדר הסבר מהימן וסביר מצד הנאשם ובהיעדר כל אפשרות סבירה אחרת העולה מן הראיות הנסיבתיות, בצירוף שקרי הנאשם בחקירתו – המסקנה ההגיונית האחת והיחידה היא שהנאשם התפרץ לביתו של המתלונן, באמצעות המפתח שהופקד בידיו במסגרת תפקידו כבלש במשטרת ישראל, וגנב את הכסף ואת התכשיטים מהדירה של המתלונן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות