בוגי: אני קרוב לעודה מאשר לביבי; האוזר והנדל החרימו את ההפגנה

נאומו של חבר הכנסת איימן עודה בהפגנת האופוזיציה עוררה מחלוקת פנימית ב’כחול לבן’: חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל החרימו את הפגנת השמאל אמש בשל נאומו של יו”ר חד”ש. עוד קודם להפגנה היו קריאות ב’כחול לבן’ שלא לאפשר את הופעתו של עודה בהפגנה ואף התנגדות להופעת נציגי מרצ, על מנת שלא לתייג את ההפגנה כשמאלנית
חרדים 10
כ"א אייר התשע"ט / 26.05.2019 10:19

נאומו של חבר הכנסת איימן עודה בהפגנת האופוזיציה עוררה מחלוקת פנימית ב’כחול לבן’: חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל החרימו את הפגנת השמאל אמש בשל נאומו של יו”ר חד”ש.

עוד קודם להפגנה היו קריאות ב’כחול לבן’ שלא לאפשר את הופעתו של עודה בהפגנה ואף התנגדות להופעת נציגי מרצ, על מנת שלא לתייג את ההפגנה כשמאלנית מדי.

אלא שהלחץ מצד השמאל ברשתות החברתיות הכריע את יו”ר ‘כחול לבן’, ח”כ בני גנץ, והוא קבע כי עודה ישתתף – ואף התקשר אליו אישית  והזמין אותו להופיע בהפגנה, למרות התנגדות שהביע ח”כ משה יעלון.

בתגובה לכך, כאמור, חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר החרימו את ההפגנה.

יעלון אמר היום (ראשון) בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב על ההפגנה: “רשימת כחול לבן דוגלת בהיותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית – יש לנו ויכוח עם עודה על היהודית, אבל יש לנו ויכוח גדול יותר עם נתניהו על הדמוקרטית. להתייחס לכל הערבים כמקשה אחת ולהגיד כמו הליכוד ‘איימן עודה טרוריסט’, זה צריך להגיד על על באסל גטאס, על חנין זועבי.

“כל עוד המצע של חד”ש איננו מכיר בזכותנו להתקיים פה כמדינת הלאום היהודי, אין לי שיג ושיח בנושא”, הסביר יעלון את התנגדותו לנאום עודה. “העובדה שעודה עלה לבמה גרם לכך שאנשי ליכוד שהיו בדרך הסתובבו ונסעו – אתנגד גם בפעם הבאה”.

כאשר נשאל יעלון על ידי המראיין, דובי גילהר, אם הוא חש קרוב יותר לעודה מאשר לנתניהו, אמר כי אכן בהיבט הדמוקרטי הוא חש קרבה רבה יותר לעודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין ספק שעודה הוא דמוקרט דגול
    26/05/2019 12:47
    שאול א.
  1. לתשומת ליבו של יעלון.