‘חושב שעם ה-5 מנדטים הוא ינהל את המדינה? שיחלום!’

יו"ר 'דגל התורה' על האיומים של יו"ר ישראל ביתנו: "האיש לא מבין איך מתנהלת המדינה. לא הכרנו סוג מו"מ כזה, כאילו הוא בעל הבית" • "מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים?! אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים - אנחנו מבינים בזה הרבה יותר ממנו. מה הוא מבין בזה?"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ט / 14.05.2019 12:47

פגישת המו”מ שהייתה אמורה להתקיים הערב (שלישי) בין צוותי המו”מ של הליכוד ויהדות התורה נדחתה למחר.

במקום זאת, סיעת יהדות התורה צפויה להתכנס היום בבית דגל התורה בבני ברק, כדי לקבל עדכונים ממשה גפני ויעקב ליצמן, על הפגישה שקיימו אמש עם ראש הממשלה.

ברשת ב’ דווח כי בליכוד טוענים שעדיין יש מאמצים לקיים בכל זאת את הפגישה בין צוותי המו”מ עוד היום.

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, אמר בראיון שהעניק בצהרים לרשת ב’: “לא ביטלנו את הפגישה רק דחינו אותה, כי יש לנו עדכונים מהפגישה אמש שלי ושל סגן השר ליצמן עם ראש הממשלה, ובמקומה הערב תתכנס הסיעה שלנו ולפי זה נראה איך לקבל את החלטות עם נתניהו ואיך ממשיכים את המשא ומתן.

“ראש הממשלה ביקש שנבוא עם תשובות ואנחנו מקיימים את הדיון הזה הערב. יהיה מועד חדש לפגישה”.

באילו נושאים יש עדיין מחלוקות?

“שום דבר עדיין לא נסגר, גם בחקיקה של נושאי דת ומדינה ובערכים שונים שעומדים על סדר היום. דווקא, אנחנו בדיבורים עם הליכוד וראש הממשלה, זה לא שיש איזשהו נתק, להפך”.

מה לגבי חוק הגיוס?

“אנחנו הולכים באותה דרך, להערכתי אנחנו באותה דעה עם איחוד מפלגות הימין. הנושא העקרוני הוא שמי שמצהיר כי ‘תורתו אומנותו’ לא צריך להתגייס. אנחנו רוצים שהתוצאה תהיה התוצאה הזו”.

ליברמן רוצה בדיוק ההפך.

“אני לא יכול להבין את האיש הזה, זה פשוט לא ייאמן. הוא רוצה לנהל את המדינה עם החמישה מנדטים כאילו הוא בעל הבית וצריך לתת לו תשובה חיובית, כי אם לא – אז לא תהיה ממשלה. אם הוא חושב שעם החמישה מנדטים שלו הוא ינהל את המדינה, שימשיך לחלום.

“מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים?! אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים – אנחנו מבינים בזה הרבה יותר ממנו. מה הוא מבין בזה?!

“יש פה סוג משא ומתן שלא הכרנו מעולם, כאילו שהוא בעל הבית. האיש לא מבין איך מתנהלת המדינה. לא תשב בממשלה וגם לא תמליץ על גנץ? איזה מן דבר זה? אני אומר בוודאות שלפחות על סעיף הגיוס זה לא יקרה”.

על הקריאות להגבלת כוחו של בית המשפט אמר: “הכנסת מקבלת החלטות פעם אחר פעם בנושאים מצפוניים, ובית המשפט פעם אחר פעם מבטל את זה. אין איזונים כרגע. יש פעמים שבהם חברי כנסת רבים תומכים בחוק מסוים, וביהמ”ש אומר שזה לא בסדר, והכנסת צריכה ברוב קולות לקבל החלטה בנושא – זה נקרא איזונים. אבל מה שקרה זה שיושבים שופטים בבית המשפט העליון והם מחליטים, ואין עוררין על דבריהם”.

נח לך שאנשים שחשודים בפלילים עוסקים בזה?

“בעבר הייתה חסינות לחברי הכנסת ובג”ץ היה יכול להסיר את החסינות, וזה השתנה. אם מישהו רוצה להשיב את המצב לקדמותו אנחנו כנראה נסכים. אבל לא הגענו לזה”.

ליצמן גם חשוד בפרשה חדשה.

“אני מכיר אותו הרבה שנים, הוא איש נקי כפיים. מבחינתי, אין ספק כאן. הוא חשוד בזה שהוא עזר למישהו, אני לא מכיר את הפרטים, אבל חזקה עליו שהוא איש נקי כפיים ואני מקווה שכך באמת יתברר”.

כפי שדווח בחרדים 10, בישיבת סיעת ישראל ביתנו אתמול, הכריז יו”ר המפלגה אביגדור ליברמן:  “פגשתי את ראש הממשלה מאז הבחירות שלוש פעמים, דיברתי עם יריב לוין, אני יותר לא מתכוון להיפגש איתם ולא לדבר. יש מי שמנהל משא ומתן, הם מכירים את הטלפונים שלנו ואת חמשת הסעיפים”.

הבוקר, לפי דיווח ברשת ב’,  החליטו במפלגה שגם צוותי המשא ומתן עצמם לא ייפגשו יותר עם הליכוד.

מכאן והלאה, כך טוענים במפלגה, יש רק אופציה אחת – קבלת מסר מהליכוד ובו אמירה שכל הדרישות ישראל ביתנו מתקבלות. כל עוד זה לא יקרה, לא יתחדש המשא ומתן ולא יתקיימו פגישות של הצוותים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות