דרמה: הקטין שהשב”כ עינה לא יואשם במעורבות ברצח

הפרקליטות חתמה על עסקת טיעון עם פרקליטו של הצעיר שהואשם בתכנון רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא • יודה באישומים הכוללים מספר אירועי 'תג מחיר' • בנוגע לאישום בחברות בארגון טרור הצדדים לא הגיעו להסכמה • פרקליטו דורש שחרור מיידי, לאחר שריצה כשלוש שנות מאסר
חרדים 10
ז' אייר התשע"ט / 12.05.2019 13:08

עסקת טיעון דרמטית נחתמה היום (ראשון) בין הפרקליטות ובין סנגוריו של א’ – הקטין הנאשם בתיק רצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

על פי ההסדר, הצעיר – שהיה קטין בעת ביצוע המעשים בכפר הערבי, יודה באישומים שונים, הכוללים מספר אירועי ‘תג מחיר’, אך כתב האישום המתוקן מנתק את הקטין מאירוע הרצח בכפר דומא.

כמו כן, חזרה בה הפרקליטות מהאישומים החמורים בהם הואשם הקטין בתחילת התיק, והוא יזוכה ממעורבות בהצתת כנסיית ‘הדור מציון’ ומאישומים נוספים.

בהסדר החדש מיוחסת לקטין קשירת קשר להצתה בלבד, אולם הרצח עצמו כלל לא מוזכר.

הפרקליטות צפויה לבקש כי א’ ירצה חמש שנות מאסר, אך סנגורו עו”ד עדי קידר צפוי לבקש את שחרורו המיידי, לאחר שריצה כשלוש שנות מאסר.

בנוגע לאישום בחברות בארגון טרור הצדדים לא הגיעו להסכמה וניהול המשפט בעניין יימשך.

מדובר בהסדר דרמטי, לאור העובדה שלאורך כל המשפט הפרקליטות ושרות הביטחון הכללי עמדו על כך שהקטין – יחד עם הנאשם הנוסף עמירם בן אוליאל – עמדו מאחורי אירוע הרצח בדומא. כעת מנתקת הפרקליטות את הקטין מהרצח, וחוזרת בה מעמדתה הראשונה.

גורמים משפטיים אומרים, כי מדובר בקריסת נוספת של התזה שבנה השב”כ למה שהתרחש בליל הרצח בכפר דומא ומי עומד מאחורי האירוע.

הם הוסיפו כי הדבר צפוי לסייע לנאשם הנוסף בן אוליאל להוכיח את חפותו, שכן כתב האישום המתוקן עליו חתמה הפרקליטות מציג תמונה שונה מכתב האישום אותו מנהלת הפרקליטות מול בן אוליאל – וסודק את גירסתה הראשונה.

עסקת הטיעון המקלה עם א’ מגיעה לאחר שלאחרונה זוכו ינון ראובני והקטין צ’ מתיקי ‘תג מחיר’ נוספים בפרשה.

כזכור, בית המשפט המחוזי קבע כי כל הודאותיו של הקטין א’ וחלק מהודאותיו של בן אוליאל – פסולות, זאת לאחר שקבע כי הן הוצאו מהשניים תוך הפעלת אמצעים פיזיים ושלא מרצונם החופשי של הנאשמים.

עם זאת, חלק מהודאותיו של בן אוליאל אושרו והמשפט נגדו צפוי להימשך.

החלטה זו של בית המשפט היא שהוביל להסדר החדש.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הקטין מסר: “כתב האישום והסדר הטיעון שהוגשו היום לבית המשפט הינם תולדה של ההחלטה התקדימית של בית המשפט, שפסל את ההודאות וקבע כי ההודאות נגבו מהנאשם תוך אלימות קשה, ובית המשפט העביר ביקורת קשה על הפרקליטות והשב”כ.

באופן כללי כל הסדר טיעון אינו חף מקשיים וגם ההסדר הזה, אבל הוא מטבעו הסכמה בין שני צדדים משפטנים שהגיעו להסדר, ואנחנו עומדים מאחורי ההסדר. השיקולים היו ברורים מאוד.

השיקול הראשון שנאמר גם כאן בבית המשפט בצורה ברורה, וזה היה תנאי בלעדי של הנאשם ומשפחתו, אין בהסדר הטיעון הזה ובכתב האישום המתוקן כדי לקשור את הנאשם הזה לנאשם 1. אנחנו מייחלים ומקווים ומצפים גם לזיכוי מכל המיוחס לו.

הדבר השני שהיה בבסיס השיקולים שלנו הוא באמת עם הפנים קדימה, לנסות ולשקם את הפצעים שפצעו בנאשם, פיזית ונפשית, חוקרי השב”כ באלימות שהפעילו כלפיו.

בסופו של דבר מי שמעיין בכתב האישום רואה שמדובר בכתב אישום שונה לחלוטין, כאשר אין בו ולו פגיעה בשערות ראשו של אדם, כאשר הוא מנותק באופן מוחלט מהרצח בדומא, ולאחר שלוש וחצי שנים הגיע הזמן שגם הנאשם יוכל לנסות ולהשתקם, פניו לשיקום, ואנחנו מקווים ומייחלים שבבוא העת יוכל הנאשם לשתף אתכם בזוועות שעברו עליו בחקירות השב”כ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות