הבית הלבן: נטיל סנקציות חדשות “בקרוב”, נגיב בכוח

המתיחות בין איראן לארצות הברית: ממשל טראמפ מגיב להודעת איראן על נסיגה חלקית מהסכם הגרעין באיום משלו - עיצומים חדשים • בכירים: מבחינת טראמפ כל האופציות על השולחן - כולל עימות צבאי • אביגדור ליברמן: "צריכים להיות ערוכים לפגיעה ישירה של איראן ביעדים ישראלים"
נתן פרל
ג' אייר התשע"ט / 08.05.2019 19:31

בכיר בבית הלבן אמר היום (רביעי) כי ממשל טראמפ יטיל עיצומים נוספים על איראן “בקרוב מאוד”, זאת בתגובה להודעה של איראן על החלטה לפרוש מחלקים בהסכם הגרעין ומחלק מהמגבלות בתוכנית הגרעין שלה, עליהן התחייבה בהסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015.

טים מוריסון, עוזר מיוחד לנשיא ארה”ב, אמר במסיבת עיתונאים: “צפו לעוד סנקציות בקרוב, בקרוב מאוד. הנסיגה של איראן מחלק מההסכם היא לא פחות מסחיטה של מדינות אירופה”.

הבכיר הזהיר בנקים, משקיעים ועסקים באירופה מקיום קשרים כלכליים עם איראן. הוא הבהיר כי  כל מי שיפר את הסנקציות האמריקניות “יאותר וייתן על כך את הדין”.

בריאן הוק, השליח המיוחד מטעם ארה”ב לנושא האיראני ומי שמוביל את הצוות לאכיפת הלחץ על המשטר האיראני אמר בשיחת ועידה עם עיתונאים: “ההודעה של איראן מהיום היא ניסיון להחזיק את המעצמות כבנות ערובה. אנחנו לא שם. לא נשמש כבני ערובה לניסיונות סחיטה הקשורים להסכם הגרעין”.

‘לדבריו, “אנחנו נבחן מקרוב כל ניסיון של איראן לחדש את פעילותה הגרעינית באופן שסותר את ההסכם, ולא נהסס להגיב לחריגות”.

הוק ציין כי ההחלטה לפרוש מהסכם הגרעין ולהטיל סנקציות אמריקניות על המשטר בטהרן ועל מי שסוחר עימו, הוכיחה את עצמה.

על השאלה האם צעדים צבאיים באים בחשבון, לאור העובדה שארה”ב שלחה תגבורת לכוחותיה במפרץ – ענה הוק: “שלחנו נושאות מטוסים למפרץ וזהו מסר ברור: כל מתקפה על אינטרס אמריקני או על בנות בריתנו תיענה בכוח. אם המשטר האיראני ינסה – הממשל האמריקני יענה”.

האחראית על נושא המזרח התיכון בבית הלבן, ויקטוריה קואטס, ענתה על שאלת האופציה הצבאית: “הנשיא שומר את כל האפשרויות פתוחות בכל הנוגע לטיפול במשטר האיראני. כל האופציות נמצאות על השולחן – כולל עימות צבאי”.

קודם לכן התייחס שר הביטחון לשעבר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לאולטימטום שאיראן הציבה היום: “הדבר מהווה סכנה מיידית ומוחשית לאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ושל מדינות העולם החופשי. אנו צריכים להיות ערוכים לפגיעה ישירה של איראן, ביעדים ישראלים באזור”.

מוקדם יותר הבוקר, נשיא אירן חסן רוחאני, אמר בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, כי למעצמות שנותרו חתומות על ההסכם יש 60 יום להגן על סקטור הבנקים והנפט מפני הסנקציות האמריקניות. אם לא יעשו כן, רוחאני איים שאיראן תגביר את העשרת האורניום שלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוקיי. אז נהיה ערוכים גם לאיומים מליברמן...
    12/05/2019 03:37
    יהודה
  1. 😉