זו נוסחת פשרה למשבר חוק הגיוס? • ליברמן: ‘לא דובים ולא זבובים’

לפי המתווה שפורסם באתר 'וואלה', הקואליציה תקדם את החוק שאושר בכנסת הקודמת, אך יתווסף בו סעיף שיאפשר לשנות את יעדי גיוס החרדים • בהסכם הקואליציוני עם החרדים ייכתב גם כי הממשלה תפעל ברוח של מדינה יהודית, לפיה אדם לא ייכנס לכלא בעוון לימוד תורה
חרדים 10
ב' אייר התשע"ט / 07.05.2019 10:36

בליכוד גיבשו מתווה שעשוי לסיים את משבר הגיוס בממשלה: הקואליציה החדשה תקדם את החוק שגיבש משרד הביטחון ואושר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה, אך יתווסף בו סעיף שיאפשר לממשלה לשנות בעתיד את יעדי הגיוס של החרדים שיופיעו בנוסח החוק. כך דווח באתר הבוקר (שלישי) באתר ‘וואלה’.

לפי הדיווח, שינוי משמעותי נוסף הוא סעיף שיופיע בהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות, בו ייכתב כי הממשלה תפעל ברוח מדיניות של מדינה יהודית, לפיה אדם לא ייכנס לכלא בעוון לימוד תורה.

עד כה לא נקבע איך לרכך את התנגדות החרדים לסעיף שקובע כי אם לא יעמדו ביעדי הגיוס במשך שלוש שנים, יפקע החוק שפוטר את תלמידי הישיבות מגיוס לצה”ל סופית.

בדיווח נאמר כי ייתכן כי גם סעיף זה יהיה נתון לשינוי בהחלטת ממשלה.

לפי ‘וואלה’, המתווה הועבר לנציגי יהדות התורה וש”ס והם הביעו הסכמה עקרונית.

עם זאת, החרדים התנו את אישורם בכפוף להסכמה של מועמות גדולי התורה.

הפרטים הועברו גם לידי בכירים בישראל ביתנו, אך במפלגה אמרו כי “לא דובים ולא זבובים”.

הנוסח המוצע על ידי הליכוד טומן בתוכו קשיים משפטיים, וההערכה היא כי הוא ייפסל על ידי בג”ץ. הפתרון שתקדם הקואליציה כדי להתגבר על המכשול המשפטי הוא קידום פסקת ההתגברות המאפשרת לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג”ץ.

מי שמתנגד לפתרון הוא יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהצהיר בשבוע שעבר כי את פסקת ההתגברות יסכים לקדם רק לאחר אישורו הסופי של חוק הגיוס.

ח”כ יאיר לפיד, מראשי מפלגת כחול לבן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על המתווה:

“‏כרטיס היציאה מהכלא של נתניהו כולל גם את מכירתם של ערכי היסוד של צבא העם.

“אם הקומבינה של ביבי עם המפלגות החרדיות תעבור, כל מי שיש לו ילד שצריך להתגייס לצבא ידע שיש כאלה שהילדים שלהם לא צריכים להתגייס כי ביבי צריך חסינות מליצמן ודרעי. ליברמן? לא התחייבת שלא תשונה אף אות בחוק הגיוס?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות