יותר מ-600 טילים נורו I בכיר בחיל אוויר: ערוכים לאפשרות של מלחמה

מתוך 600 השיגורים - 400 נורו לשטחים פתוחים • מתוך 200 השיגורים לאזורים מיושבים, אחוזי ההצלחה ביירוט הם 86 אחוז • בכיר בחיל האוויר חושף: במהלך תקיפות צה"ל נעשה ניסיון כושל מצד חמאס לפגוע באחד המטוסים באמצעות רחפן חמוש
יוני גרין
ל' ניסן התשע"ט / 05.05.2019 17:14

גורם בכיר בחיל האוויר אמר היום (ראשון) כי סל מטרות התקיפה ברצועת עזה מתרחב.

“ערוכים לאפשרות גם של מלחמה. לא שלפנו את כל הכלים שלנו”, אמר הגורם.

על ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל – אמר: “ירו מעל 600 שיגורים – 400 לשטחים פתוחים. מתוך 200 השיגורים לאזורים מיושבים, אחוזי ההצלחה שלנו ביירוט הם 86 אחוז”.

הוא הוסיף: “אנחנו פוגעים בחוליות מחבלים וערוכים לכל הסלמה אפשרית. יש לנו הרבה אפשרויות נוספות ורחבות יותר לפעולה. חמאס ואנשיו חשופים לסיכולים ממוקדים כל אימת שנרצה ונחליט. כל זליגה שגורמת לנפגעים – מצערת”.

הגורם הבכיר התייחס לסיכול הממוקד של חאמד עבד חודרי, האחראי מטעם חמאס על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור בעזה, ואמר כי מדיניות החיסולים תימשך.

“הסיכול היה בלב עזה, בשטח אורבני. מספר כלי טיס השתתפו בתקיפה. להסלמה מלאה אפשר להגיע ברגעים, אבל אנחנו מוסיפים עוד ועוד מדרגות מול חמאס והגי’האד האיסלאמי במטרות שאנחנו תוקפים. מנסים לפגוע בחוליות שיגור, פוגעים בבתי הפעילים ועכשיו גם סיכול ממוקד.

“כל פגיעה בשטח מאוכלס מתוחקרת בחיל האוויר. אין הגנה הרמטית. לכל סיכול שאנחנו מבצעים יש תגובה אימפולסיבית של ירי. לא יודע לשלול אפשרות שהם ירחיבו את מעגל הירי”.

הבכיר ציין כי חיל האויר תקף עד כה כ-200 יעדים ובהם מטרות איכות כמו חוליות קטנות, מבנים ומחסנים שבהם יוצרו טילים ורקטות מתקדמות. לדבריו, שמונה מחבלים חוסלו במהלך התקיפות.

הבכיר סיפר כי היה ניסיון לתקוף את מטוסי צה”ל בעזרת רחפן חמוש. לדבריו, הניסיון כשל.

הוא הוסיף כי בצה”ל מעריכים כי ההסלמה תימשך עוד מספר ימים.

עדכון מצב (יום ראשון, 17:00):

עד כה התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 131 פצועים:
60 במצב קל
62 חרדה
3 במצב בינוני
3 במצב קשה
3 נפטרים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות