‘תתחילו לפעול. אז לא נחגוג את העצמאות ולא צריך אירוויזיון’

נתניהו: 'הנחיתי את צה"ל להמשיך בתקיפות המאסיביות נגד גורמי הטרור ולעבות כוחות מסביב לרצועה' • ראש העיר אשקלון: "שחררו את הרסן לצה''ל, תנו לנו שקט" • יו"ר חברה קדישא סופד לחברו משה אגדי הי"ד: "הדבר היחיד שעניין אותו היה לקרוא תהילים ולהתפלל על החיילים שלנו"
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ט / 05.05.2019 12:13

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי הנחה את צה”ל להמשיך בתקיפות הנרחבות ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל.

”הנחיתי את צה”ל להמשיך בתקיפות המאסיביות נגד גורמי הטרור ולעבות כוחות שיריון, ארטילריה וחי”ר מסביב לרצועה”, סיפר נתניהו. ”חמאס נושא באחריות לפעולותיו אבל גם לפעולות הג’יהאד האיסלאמי ומשלם מחיר כבד מאוד”.

נתניהו הוסיף: ”בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של משה אגדי ז״ל, אב לארבעה, שנרצח מפגיעת רקטה באשקלון. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את משפחתו ולשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים. יהי זכרו ברוך”

יו”ר החברה קדישא באשקלון, משה יפרח, ספד הבוקר לחברו משה אגדי הי”ד, שנהרג הלילה מפגיעה ישירה של רקטה ששיגרו מחבלים מרצועת עזה.

אגדי, אב לארבעה, בן 58, יובא למנוחות בשעה 16:00 בבית העלמין באשקלון.

משה אגדי הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

“משה היה איש צנוע ועניו, ירא שמיים, איש של נתינה וחסד, הדבר היחיד שעניין אותו היה לקרוא תהילים ולהתפלל על החיילים שלנו בעקבות המצב שנקלענו אליו”, תיאר יפרח בשיחה עם ערוץ 7.

יפרח פונה למנהיגי המדינה: ”תתחילו לעשות משהו. אין לנו בעיה לא לחגוג את יום העצמאות ולא צריך את האירוויזיון, צריך להחזיר את כושר ההרתעה אחרת אנחנו חוזרים לסבבים האלה ולצערנו הם גם גובים ממנו דמים אז חבל. הגיעה השעה לפעול”.

כיו”ר חברא קדישא אמר: “נאחל לנו שלא תהיה לנו עבודה, אבל זה משמים. היינו רוצים להביא לקבורה אנשים בגיל 90-100 ולא בגיל כזה. אנחנו מקבלים את התפילות של עם ישראל ומקווים שיהיה לנו רק שקט”.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, אמר: ”אני רוצה לשלוח את תנחומיי למשפחת אגדי, העיר אשקלון חוותה חוויה לא נעימה. ראש הממשלה שוחח איתי אתמול בלילה, העברתי לו את התחושות מהציבור שרוצה כן לטפל ולצאת למבצע היקפי כדי שלא נחיה בסיטואציה שכל שלושה חודשים נפגשים בסיטואציות לא נעימות. לא הצד השני צריך לקבוע את סדר היום.

בית מחבלים שהופצץ ברפיח. צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

“הרצון שלנו הוא שהצד השני יחטוף מהלומה קשה, שיבין שאין לו עם מי להתעסק. זה לא מצב שאפשר להמשיך איתו, זה לא סובל דיחוי. מצפה שהקבינט וראש הממשלה ישחררו את הרסן לצה”ל, תנו לנו שקט שלא נגיע לאותה סיטואציה בכל שלושה חודשים”.

מדוברות עיריית אשקלון נמסר: “בשל המצב הביטחוני והנחיית פיקוד העורף האוסרת על התכנסות של מעל 300 איש, אבקשכם להודיע לציבור הרחב להימנע מלהגיע להלוויה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות