הבישוף הפולני השמיע ציטוטים מפוברקים על המזימות של היהודים

הגמון של העיר טארנוב שבדרום פולין נשא לפני כשבועיים דרשה שקרית, בסגנון 'הפרוטוקולים של זקני ציון', וציטט מתוך מאמר אנטישמי מפוברק שהאשים את היהודים כי זממו לסכסך בין הנוצרים
חרדים 10
כ"ח ניסן התשע"ט / 02.05.2019 22:05

הבישוף אנדז’יי ייז’, ההגמון של העיר טראנוב הממוקמת כ-100 קילומטרים מקרקוב שבדרום פולין, נשא לפני כשבועיים בכנסייה הקתולית בעירו דרשה אנטישמית בנוסח ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’ – ובמהלכה ציטט מתוך מאמר אנטישמי מפוברק משנת 1937, המייחס ליהודים מזימות נגד הנצרות.

כך חשף הערב (חמישי) דב גיל-הר בחדשות הערב בכאן 11.

ההגמון טען שהדברים נאמרו בקונגרס של אומה שבשמה הוא מנוע מלנקוב, פן יסתבך, כשהוא מתכוון לקונגרס הציוני שהתכנס בשנת 1911 (שם הדברים לא נאמרו מעולם): “האויב הטבעי שלנו הוא הכנסייה הקתולית. לכן אנחנו חייבים לשפוך על העץ הארור הזה רוח של חוסר נחת, חוסר אמונה, חוסר מוסר וזוהמה מכל הסוגים. עלינו לעורר מאבק בין הכתות הנוצריות השונות” – ציטט ההגמון.

ההגמון המשיך להקריא את דבריו שנלקחו מהמאמר האנטישמי: “כדבר ראשון עלינו לפתוח במאבק בלתי מתפשר בכל החזיתות נגד הכמרים הקתוליים. עלינו לזרוק בהם השמצות ושנאה. עלינו לעורר שערוריות ביחס לחייהם הפרטיים על מנת לעורר בעיני כל שנאה וגיחוך כלפיהם. בהמשך עלינו להשתלט על מערכת החינוך. הדת הקתולית חייבת להעלם ממנה. עלינו לבטל את אפשרות היפרדות בני זוג נשואים ולהכניס בכל מקום נישואין אזרחיים. לבסוף, עלינו לחזק את העיתונות שלנו. או אז תהיה שליטתנו חזקה ומובטחת”.

נאומו של ההגמון עלה ליוטיוב, ולא הוסר עד לרגע זה.

דובר הכנסיה הקתולית בטארנוב סירב להתייחס.

הדברים התפרסמו לראשונה בכתב עת אנטישמי של הכנסיה הקתולית בתחילת המאה העשרים, בערך בתקופה שבה חוברו ברוסיה ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’. הם הופרכו שוב ושוב בידי ראשי הקונגרס הציוני, וקשה להאמין שההגמון של העיר טראנוב לא ידע כי הוא מצטט מסמך שכבר הוכח שהוא מזויף.

מאות הכמרים שמאזינים לדרשה לא נראים כמתקוממים מול הציטוט המפוברק.

ועוד הוסיף ההגמון: “זה טקסט שמדבר בעד עצמו חושף את הגישה הקיצונית והעוינת ביותר כלפי הכנסייה הקתולית וכמרים קתוליים בתקופה שזכתה ללא מעט אידאליזציה על ידינו. עם גישה כזאת עלינו להתמודד בימינו. נוצרים הם היחידים שמותר לבוז להם, לשנוא, להשחיר פניהם, מבלי שתואשם בגזענות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות