4 בנינים חדשים לת”ת ובי”ס בקרית יואל יעלו לסאטמר 65 מליון דולר

בנינים החדשים לבנות יתווספו 101 חדרי לימוד, ובתלמוד תורה יבנו שני בניינים עם 90 חדרי לימוד • סדר חדש בישיבות הקטנות של החסידות: בוטלו בין הזמנים
יוסף גרינבוים
כ"ז ניסן התשע"ט / 02.05.2019 16:21

אמש (רביעי), בעת עריכת ה’טיש’ של הרבי מסאטמר, לרגל הילולת אביו האדמו”ר בעל ‘הברך משה’ זצ”ל, הוא נשא דברים על ההתקשרות של בעל ההילולא לעיר קרית יואל.

הרבי הזכיר כי כאשר אביו קיבל את הנהגת הקהילה בשנת תשל”ט עוד היתה זו עיר בת עשרות משפחות בלבד, וכעת התרחבה העיר לאלפי משפחות.

האדמו”ר ציין, בין היתר, כי בחמש השנים האחרונות חל גידול של 149 אחוז במספר התלמידים במוסדות, כאשר על כל 100 תלמידים במוסדות בשנת תשע”ד, יש היום עוד 149 תלמידים – גידול הדורש בניה מסיבית של בנינים חדשים למוסדות החינוך.

האדמו”ר ביקש מהציבור לעמוד לעזרת הנהלת המוסדות, שרק לפני שנה סיימו לבנות שני  בנינים חדשים – אחד לתלמוד תורה ואחד בית ספר לבנות, וכבר בימים אלו התחילו בבניית עוד 4 בנינים חדשים – בעלות של 65 מליון דולר.

האדמו”ר פירט כי בבנינים החדשים לבנות יתווספו 101 חדרי לימוד, ובתלמוד תורה יבנו שני בניינים עם 90 חדרי לימוד.

הבניינים החדשים יהיו מוכנים כבר לקראת שנת הלימודים תשפ”א.

כמו כן ביקש האדמו”ר מהחסידים כי ימשיכו לתמוך בארגוני הצדקה בארץ הקודש – בארגון ‘מרכז עזרה ויעוץ’ להצלת בחורי ישיבה שלא הצליחו לקבל פטור או דיחוי מהצבא, וכן לארגון החדש ‘שקל הקודש’, העומד לימין מוסדות שאינם נהנים מתקציבי המדינה הציונית.

האדמו”ר גם התייחס לסדר הלימודים החדש בישיבות הקטנות של החסידות, שהתחילו כבר השנה ללמוד יומיים אחרי חג הפסח, וילמדו ללא שום ‘בין הזמנים’ עד ערב ראש השנה.

לפי הסדר החדש יתחילו ללמוד יומיים אחרי חג הסוכות ברציפות עד ז’ ניסן בלי חופשות כלל. האדמו”ר ביקש שגם שאר הישיבות קטנות בניו יורק יתחילו את סדרי הישיבה לפי לוח זמנים זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות