“ילדה צרחה: אמא אני פוחדת”: המתפללים מספרים על רגעי האימה

גיל פסטרנק, בן 18, שהיה בזירת הירי בבית חב"ד, גולל ברשת ב איך הצליח להתחבא מהמחבל • "אני ידעתי בול מה קורה, שמעתי צרחות, שמעתי ילדה קטנה צורחת"
חרדים 10
כ"ג ניסן התשע"ט / 28.04.2019 10:24

רגינה פסטרנק ובנה גיל, שהיה בבית חב”ד בעיר פוואיי בזמן מתקפת הירי, סיפרו הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב’ על פיגוע הירי במהלכו נרצחה לורי גילברט קיי הי”ד ונפצעו שליח חב”ד הרב ישראל גולדשטיין ושני תושבי שדרות לשעבר .

רגינה סיפרה: “בערך ב-11 וחצי בעלי התקשר להגיד שהיה פיגוע. המחבל נכנס, בן 19, שנה מעל הבן שלי, סיים פה תיכון באזור שלנו, הוא נכנס לבית הכנסת, בכניסה הוא הרג אשה עם 3 יריות בבטן”.

בהמשך סיפר גיל: “הייתי בכניסה לבית הכנסת. הדבר הראשון שראיתי זה גבר עם רובה שממש רץ. חשבתי לברוח, אני מתחיל לרוץ והוא גם רץ. רצתי לכיוון חדר שידעתי שפתוח והתחבאתי מתחת לאחד השולחנות.

“הוא לא הבחין בי בהתחלה, הוא ירה באשה שהיתה בכניסה, שלוש פעמים, ואז הוא הבחין בי שכמעט הגעתי לחדר והתחיל לצרוח לי ‘רוץ…’. רצתי לתוך החדר, נפלתי מתחת לאחד השולחנות והסתתרתי מתחתיו. המחבל נכנס לחדר, הבין שאני מתחבא, אבל לא רצה לבזבז זמן, אז הוא נכנס לאולם המרכזי וירה שם עוד שש או שבע פעמים”.

גיל ציין כי הבין ישר שמדובר במתקפת ירי: “אני ידעתי בול מה קורה, שמעתי צרחות, שמעתי ילדה קטנה צורחת, ‘אמא אני פוחדת’, שמעתי אשה צורחת ‘אמא הוא ירה בה’. כולם צרחו ורצו, למזלנו הגדול אז התחלתי לשמוע יריות מרובה אחר. היה לנו איש ביטחון בבית הכנסת, הוא הפחיד את המחבל והמחבל ברח”.

פסטרנק הוסיף: “אבא שלי היה בבית הכנסת, הוא יצא מהדלת רץ וקפץ מסביב לגדר. אבל אחרי בערך 10 שניות הוא הבין שאני לא איתו. הוא התחיל לרוץ חזרה לכיוון בית הכנסת. הוא נכנס וחיפש אותי וצרח ‘גיל אתה שם’? אבל אני לא רציתי להגיב בזמן הזה כי חששתי שאם אני אצא המחבל עדיין יהיה שם ואולי הוא יפגע בי. חיכיתי בערך 10 דקות עד ששמעתי שאנשים הפסיקו לצרוח. רק אז אני יצאתי מאיפה שהתחבאתי ואמרתי לו שהכול בסדר”.

אמו רגינה פסטרנק סיפרה: “עשר הדקות האלה עד שהוא ראה את גיל היו מאוד קשות לבעלי. הוא עכשיו בבית יושב ולא יכול לדבר, זה היה אירוע מאוד טראומתי עבורו. הוא אמר שהדקות שהוא חיפש את גיל היו עשר הדקות הקשות בחייו. זה ממש אזור יפה ושקט ומי היה מאמין, זה קשה לעכל”.

“אלמוג הציל לי את הנכדה”

שמעון אביטבול, מתפלל בבית הכנסת, סיפר הבוקר לאילה חסון בתכניתה ב-103fm על רגעי האימה שהתרחש אמש, במהלכו נרצחה לורי גילברט קיי הי”ד בת ה-60. “נשכבתי על הנכד שלי כדי להציל אותו, ואלמוג פרץ שנפצע ברגל הציל לי את הנכדה נויה”, אמר אביטבול. “בעלה של ההרוגה ראה אותה מקבלת כדור לחלק הגוף העליון, זה היה מראה מאוד קשה”.

“אני באתי לבקר את הילדים שלי, שגרים כאן, ולרגל אירוע משמח נוסף, כי נולד לי נכד”, הסביר אביטבול בפתח דבריו. “הבית כנסת בנוי בצורה כזו שחלקו הוא בית כנסת וחלקו אולם. אנחנו ישבנו במקום שקרוב מאוד לפתח – אני ואלמוג, בעלה של עדן – ותוך כדי הקריאה בתורה נכנס גם החתן שלי. אלמוג לקח את הנכדה כי הוא הבטיח לה לשחק איתה. הוא יצא איתה החוצה, אז הנכד גם רצה לצאת. תוך כדי שאני יוצא יחד איתו החתן שלי שם טלית. יצאתי לאולם הצמוד ואז שמעתי ירייה, וכולם צעקו ‘לשכב’. ישר נשכבתי על הנכד שלי. לאחר מספר יריות הייתה הפוגה”.

מה חלף לך בראש באותו רגע?

“מה שהיה חשוב לי זה קודם כל להגן על הנכדים, ומיד לאחר מכן לבודד את הילדים יחד עם החתן. טסתי עם הנכדים החוצה לכיוון בית שצמוד לביתו של הרב. תוך כדי שאלמוג הרים את הנכדה שלי הוא חטף כדור ברגל. הוא אמר לי ‘רטוב לי’. אחרי שלקחנו את הילדים נכנסתי בחזרה לבית הכנסת. נכנסתי חזרה, וראיתי את מחזה מאוד לא נעים. ראיתי את האישה שנהרגה, ובדקתי לה את ההכרה, הדופק והנשימה, ולצערי לא היה כלום. בעלה שרכן לידה, שהוא רופא, אמר לי שזו אשתו. זיהינו כניסת כדור באזור החזה, והבנו את המצב. אלמוג הציל לי את הנכדה”.

איך הוא הגיב?

“מחזה מאוד קשה, הוא הגיב מאוד קשה. אי אפשר לתאר את זה במילים, צריך לראות את זה”.

איפה הרוצח בשלב הזה?

“בשלב זה הוא ניסה לברוח, אבל אחד המתפללים רץ לכיוון שלו, ועוד אחד שלף אקדח וירה. לשמחתנו, כתוצאה מזה שלקחו את מספר הרכב שלו, עצרו אותו תוך כמה דקות, לפני שהוא עלה על הכביש המהיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות