‘שלום, אני ערבי’: הצהרת תובע נגד החשוד ברצח אורי אנסבכר הי”ד

מעצרו של המחבל ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29, שרצח את אורי אנסבכר הי"ד בעין יעל בירושלים, הוארך עד ליום חמישי • הפרקליטות תגיש נגד ארפאעיה כתב אישום בגין הרצח
חיים טוויל
כ"ו אדר א' התשע"ט / 03.03.2019 12:41

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (ראשון) עד ליום חמישי את מעצרו של המחבל ערפאת ארפאעיה, תושב חברון בן 29, החשוד ברצח אורי אנסבכר הי”ד בעין יעל שבירושלים.

במקביל הגישה פרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע, לפיה בכוונתה להגיש נגד ארפאעיה כתב אישום בגין הרצח, עד ליום חמישי.

מהמשטרה נמסר: “מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19 ז”ל באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שהוביל לזהותו של החשוד ברצח ומעצרו על ידי לוחמי הימ”מ של המשטרה. בהמשך בוצעו פעולות חקירה רבות לאיסוף ראיות הקושרות את החשוד לרצח ועבירות נוספות.

“היום, הובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים, שם הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ומעצרו הוארך עד ליום 7.3 לשם הגשת כתב אישום”.

בחדשות סוף השבוע נחשפו ציטוטים מחקירת המחבל, אשר לא תכנן, לדבריו,  מראש כמעט שום דבר – והכין רק כיפה שנמצאה בכיס מכנסיו.

“קניתי את הכיפה שבועיים לפני, כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ולא יזהו שאני שוהה בלתי חוקי”, אמר לחוקרים.

עוד אמר, כי הוא פעל לבד ולא שיתף איש בכוונתו שהתחילה להתגבש כמה שבועות לפני הפיגוע: “יצאתי מהבית לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים בירושלים”.

כעבר דרך היער, סמוך לעין יעל, האדם הראשון שבו נתקל היתה אורי אנסבכר בת ה-19 מתקוע, שישבה על סלע וכתבה במחברת.

בשחזור אמר: “ראיתי בחורה, אמרתי לה בערבית ‘שלום, אני ערבי’. ראיתי שהיא לא מבינה”.

בשלב זה שלף המחבל את הסכין, דקר אותה שלוש פעמים, גרר אותה בידיה למרחק של כ-150 מטרים. אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אך איש לא שמע. הוא דקר אותה עוד כמה פעמים, סתם את פיה בצעיף שהיה על צווארה, ולאחר שכפת את ידיה בחגורה ביצע בה מעשה חמור מאוד – ונמלט מהמקום.

הוא לקח את הטלפון הנייד שלה, הוציא את כרטיס הזיכרון והשליך מתחת לסלע.

בשלב זה ארפאעיה חזר לבית לחם, ושם עלה על  מונית שהסיעה אותו לאל-בירה סמוך לרמאללה. לאחר שהסתיר את הסכין, שנמצאה לאחר מכן בין שקי מלט ליד המסגד שבו הסתתר, נתפס בידי לוחמי הימ”מ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות