טל רוסו: “הופתעתי מהבכיינות על העפיפונים” • עוטף עזה: הוא מנותק

האלוף במיל' טל רוסו, הרכש הביטחוני של מפלגת העבודה, מעורר סערה בקרב תושבי עוטף עזה. כאשר אמר ל'ידיעות': "נכון שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן" • ראש המועצה: "הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשע"ט / 02.03.2019 19:51

ראיון של האלוף במיל’ טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה של אבי גבאי, לעיתון ‘ידיעות אחרונות’ –  מעורר סערה.

בראיון אמר רוסו על טרור העפיפונים: “אני חושב שהיה נכון שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן. הייתי מופתע מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים. חשוב שהתושבים יידעו שהבעת חולשה משפרת את המוטיבציה של הצד השני. זה סובב ומסובב. כשהייתי אלוף פיקוד דרום היה לי מזל שהייתי עם שלישייה מנצחת – אלון שוסטר, חיים ילין ודוד בוסקילה. הם ידעו להקרין עוצמה”.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הגיב: ״הדברים של האלוף במיל׳ טל רוסו מנותקים ומקוממים. בפרט שזה מגיע ממנו. תושבי עוטף עזה מגלים כבר 18 שנים ברציפות אורך רוח מופתי ומהווים מודל של חוסן לכל מדינת ישראל.

“למרות ועל אף האתגרים והטרור המתמשך על הישובים, תושבי עוטף עזה עסוקים בפיתוח, קליטה והעצמה קהילתית.

“אני רוצה להזכיר לטל רוסו, שמאז סיים את תפקידו לפני כ-6 שנים כאלוף פיקוד הדרום – עברו תושבי עוטף עזה את מלחמת ׳צוק איתן׳ ואת חשיפת מפעל מנהרות הטרור מתחת ליישוביהם, מפעל שנרקם ונבנה אגב בעת שכיהן בתפקיד. תושבי עוטף עזה משלמים מחיר עד היום על מדיניות הכלת הטפטופים שהיה הוא אחד מקברניטיה והיום היא בצורת בלוני ועפיפוני תבערה, מראות וריח שדות שרופים והפרות סדר ליליות שמדירות שינה מילדי העוטף.

“כמי שמקשיב כל יום לאנשי החינוך, לעובדים הסוציאליים, להורים ולתושבים שזועקים את הקושי של הילדים החיים במציאות המתמשכת הזאת – אמשיך לייצג את המציאות כאן ואדרוש פתרון ושקט ארוך טווח ולא אאפשר לקרוא לזה ׳בכיינות׳.

“מטל רוסו הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה מול תושבי עוטף עזה”.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן על הראיון של רוסו: “ביולי 2014 יצא צה”ל למבצע ׳צוק איתן׳ לחיסול לא פחות מ-32 מנהרות טרור מעזה – מנהרות שנחפרו בתקופתו. הייתי מצפה דווקא ממנו, לחזק את מי שכעת מתמודד עם התוצאות ומגלה חוסן.

“רוסו גדל בקבוצת ספורט קהילתית מוערכת (הפועל כפר גלעדי) והיה אמור ללמוד שבחיים, כמו בספורט, יש דברים שחשובים יותר מהניצחון עצמו- וזה הקבוצה. כאן, הקבוצה היא החברה הישראלית, ואנו בעוטף משכנעים את עצמינו אחרי כל סבב או הסלמה שאנחנו חלק בלתי נפרד ושווה בחברה שלנו.

“לגור בעוטף עזה זו ציונות, ואנחנו נשמח אם במקום לבקר אותנו בראיון בחירות בעיתונות, תגיע לבקר כאן בעוטף, אולי אפילו לגור כאן. לך תדע, אולי אפילו תזכה להכיר את הגיבורים האמיתיים של המדינה שבוחרים לחיות כאן, לפתח כאן עסקים, לבנות כאן קהילה ולייצר כאן מציאות חברתית – קהילתית שאף פוליטיקאי לא יצליח להרוס באמצעות כתבת שער”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה קרה?
    03/03/2019 00:20
    נטע
  1. מלחמת הגושים השמאלניים? תמכתם בהתנתקות תאכלו ת׳דייסה שבישלתם…