תיראו מופתעים: ‘העליון’ ביטל את הדחת השופטת רונית פוזננסקי-כץ

בית המשפט העליון קבע כי השופטת שניהלה התכתבות בלתי ראויה עם חוקר הרשות לניירות ערך בתיק 4000 - תינזף בלבד • ביטל החלטת בית הדין המשמעתי לשופטים להדיחה
חיים טוויל
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 17:06

התפתחות בפרשת המסרונים: בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי השופטת רונית פוזננסקי- כץ לא תודח מתפקידה – ותינזף בלבד. כך דיווח אמוץ שפירא ב’כאן’.

בהחלטה זו, שהתקבלה לאחר שהשופטת המודחת הגישה ערעור לפני 4 חודשים,  ביטל בית המשפט העליון את גזר הדין של בית הדין המשמעתי לשופטים, שקבע כי יש להדיח את פוזננסקי כץ מתפקידה כשופטת.

הפרשה החלה כאשר כתב חדשות עשר חשף כי השופטת, שכיהנה כשופטת המעצרים בבית המשפט בתל אביב, תיאמה לכאורה את הארכות המעצר של חשודים בתיק 4000-בזק, עם נציג הרשות לניירות ערך בתיק, עו”ד ערן שחם-שביט.

היא הודתה בהסדר טיעון כי ניהלה התכתבויות שונות שלא ראוי היה לקיימן עם נציג התביעה.

בין היתר נחשף כי עו”ד שחם שביט כתב לה: “לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישתחררו מחר, תיראי מופתעת”. השופטת ענתה: “אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת”.

בדעת רוב של שופטי בית משפט העליון נקבע, כי בית הדין המשמעתי לשופטים צדק בקובעו כי אינו מוסמך להטיל על העותרת עונש מסוג השעיה.

כל שופטי ההרכב הדגישו את חומרתם הרבה של מעשי השופטת. אולם, לעניין העונש קבע השופט סולברג כי ניתן להטיל בדיעבד עונש של נזיפה בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות