מעצר בית רק בלילה: הרב מצגר מבקש מביהמ”ש הקלה בחופשותיו

הרב הראשי לשעבר יצא עד כה ל-12 חופשות מהכלא: שני בני משפחה נדרשים לפקח עליו והוא שוהה במעצר בית חלקי • כעת הוא מבקש: מפקח אחד ומעצר בית רק בלילה, כדי למצוא 'כולל' בו יוכל ללמוד במסגרת תוכנית השיקום, לקראת שחרורו המוקדם
חיים טוויל
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 18:10

הרב הראשי לשעבר, הרב  יונה מצגר, המרצה עונש מאסר של שלוש וחצי שנים בכלא מעשיהו, הגיש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז עתירת אסיר לשינוי תנאי חופשותיו.

לפי חשיפת ‘כלכליסט’, הרב מצגר מבקש כי כאשר הוא שוהה בחופשה מהכלא, מעצר הבית יצומצם לשעות הלילה בלבד, וכי לא יידרש להיות בפיקוח שני ערבים צמודים.

בעתירה נטען, כי הערבים הינם אישתו וילדיו, וכי חיובו לשהות בפיקוחם “גורם לטרחה רבה לילדיו, בני זוגם וילדיהם, אשר נאלצים לשהות במשך כל החופשה בביתו (דירה צנועה ולא גדולה) עם כל ילדיהם”.

לפי הדיווח ב’כלכליסט’, בעוד כחודשיים וחצי עתיד הרב מצגר, המרצה את עונש המאסר בעקבות הרשעתו בעבירות שוחד והפרת אמונים, להתייצב בפני ועדת השחרורים.

לצורך עריכת תוכנית שיקום לקראת שחרורו המוקדם, מוטל עליו למצוא ‘כולל’ או ישיבה שבה יוכל ללמוד במסגרת תוכנית השיקום.

בעתירה נטען, כי “פתיחת מעצר הבית נדרש גם על מנת לאפשר למצגר לבדוק מקום לימודים שיתאים לו”.

בעתירה נכתב עוד, כי התנהגותו במאסר מופתית וללא רבב. הוא שימש מורה באגף החינוך בכלא במשך כשנה וכעת עובד במכבסה.

מאז מחודש מרץ 2018 הוא יצא ל-12 חופשות, ואושר לו לצאת לזמנים קצובים לצורך תפילות במניין בבית הכנסת בתל אביב.

בעתירה נטען, כי “באוגוסט 2018 פנה מצגר וביקש לשנות את תנאי חופשותיו כך שיוסר ערב צמוד אחד ומעצר הבית יצומצם לשעות הלילה בלבד. עד היום לא התקבלה החלטה בבקשתו לשנות את תנאי חופשותיו… משטרת ישראל מתנערת מחובתה לקבל החלטה בבקשתו על אף שחלפו כ-4 חודשים מאז הוגשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות