הפרקליטות ממליצה: אישום בכל התיקים • נתניהו: הפעלת לחץ פסול

חוות דעת של הפרקליטות ליועץ המשפטי לממשלה ממליצה: להאשים את נתניהו בגין שוחד בתיקי 2000 ו-4000 ובהפרת אמונים בתיק המתנות •מטעם ראש הממשלה נמסר: ההדלפות והלחצים התקשורתיים נועדו גם הפעם להפעיל לחץ פסול כדי שיוגשו כתבי אישום בכל מחיר
אריה ריבקינד
י"א טבת התשע"ט / 19.12.2018 21:28

נתניהו בדרך לכתב אישום בגין שוחד? חוות הדעת של פרקליטות המדינה קובעת כי מבחינה משפטית וראייתית ניתן להעמיד לדין את ראש הממשלה בשלושה תיקים בגין עבירות שוחד והפרת אמונים. כך פורסם היום (רביעי) ‘בכאן’.

בתיק 4000, תיק בזק-וואלה, חוות הדעת של הצוות הממונה קובעת כי קמו לכאורה יסודות עבירת השוחד, וכך גם בתיק 2000, תיק השיחות עם המוציא לאור של ידיעות אחרונות, נוסי מוזס.

בתיק 1000, תיק טובות ההנאה, הפרקליטות נוטה לאפשרות להאשים את ראש הממשלה בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

חוות הדעת של הפרקליטות מדברת על דפוס פעולה לכאורה, המשותף לשלושת התיקים, בטיב הקשר עם בעלי הון, ועל דמיון בין תיק 2000 לתיק 4000.

פרקליט המדינה, שי ניצן, מאמץ למעשה את חוות הדעת עם העברתן ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט.

המלצתו הסופית הרשמית תימסר לאחר הדיונים אצל היועץ.

לפי דיווח ב’החדשות’, כבר בשבוע הבא יחלו הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה על בסיס טיוטת חוות הדעת של פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, שלפיה תיק 4000 מוגדר כתיק שוחד מובהק.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ההדלפות והלחצים התקשורתיים נועדו להפעיל לחץ פסול כדי שיוגשו כתבי אישום בכל מחיר. אנו בטוחים שבחינת הראיות תוך התעלמות מרעשי הרקע תוכיח שלא היה כלום”.

ב’כאן’ דווח, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר בשיחות פנימיות כי עד ינואר יגיע למסקנה אם יש ראיות להגשת כתב אישום נגד נתניהו, וכבר כעת הוא במצב מתקדם מאוד בדרך להחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות