מת הנשיא ג’ורג’ בוש האב • נתניהו: נזכור תרומתו לשחרור יהודי בריה”מ

הנשיא ה-41 של ארה"ב, ג'ורג' הרברט בוש, מת בגיל 94 • נתניהו: "נזכור את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות" • טראמפ הכריז כי יהיה יום אבל לאומי בארה"ב
נתן פרל
כ"ג כסלו התשע"ט / 01.12.2018 19:58

ג’ורג’ הרברט ווקר בוש, הנשיא ה-41 של ארצות הברית, מת אמש (שישי) ביוסטון בגיל 94.

לפני שבעה חודשים מתה רעייתו ברברה. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, ביניהם הנשיא לשעבר ג’ורג’ בוש הבן.

בוש האב, שסיים את כהונתו בבית הלבן בשנת 1993, סבל בחודשים האחרונים מהידרדרות במצבו הרפואי אשר גרמה לו להתאשפז בבית החולים לעיתים תכופות.

משרדו פרסם הודעה רשמית שבה נאמר: “ג’ורג’ הרברט ווקר בוש, טייס חיל הים האמריקני במלחמת העולם השניה, חלוץ תעשיית הנפט של טקסס ונשיאה ה-41 של ארצות הברית, מת ב-30 בנובמבר 2018. הוא היה בן 94 והותיר אחריו חמישה ילדים, 17 נכדים, שמונה נינים ושני אחים.

”לפניו הלכו לעולמם אשתו ברברה בת ה-73, בתו השנייה פולין רובינסון ‘רובין’ בוש, ואחיו ויליאם ‘באקי’ בוש ופרסקוט בוש. סידורי ההלוויה יוכרזו בהקדם”, נכתב בהודעה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, המשתתף בפסגת המנהיגים G-20 שנערכת בארגנטינה, הודיע כי יום רביעי הקרוב יהיה יום אבל לאומי על מותו של בוש.

טראמפ אף ביטל מסיבת עיתונאים מתוכננת “מתוך כבוד למשפחת בוש ולנשיא לשעבר”.

קודם לכן הודיע הבית הלבן כי הנשיא האמריקני ישתתף בהלווייתו של בוש.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד הערב (מוצ”ש): “העם בישראל תמיד יזכור את מחויבותו לביטחון ישראל, את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד”.

לדברי נתניהו: “בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג’ורג’ הרברט ווקר בוש. מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי”.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין: “אנחנו נפרדים היום מאציל אמריקאי. ג׳ורג׳ בוש האב, שלחם בשדות הקטל של מלחמת העולם השנייה וידע להבחין בין טוב לרע ולבנות קואלציות איזוריות ואיתנות מול רודנים אכזריים. בוש האב הוביל את מדינתו בתבונה ובמיומנות עם תום המלחמה הקרה ותחת הנהגתו, מערכת היחסים האסטרטגית של מדינת ישראל עם בת בריתה האיתנה מכולן, ארצות הברית, העמיקה”.

הנשיא הוסיף: “העם היהודי יזכור לו תמיד את עזרתו בהעלאת יהודי אתיופיה לארץ ואת נחישותו להביא להכרת האומות הערביות בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלווה וביטחון”.

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הנשיא ג’ורג’ ה.בוש ייזכר תמיד כפטריוט אמריקני גדול וכמנהיג חזק שעזר ליהודים רבים במצוקה ברחבי העולם. ישראל שולחת את תנחומיה למשפחת בוש ולעם האמריקני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות