צה”ל עצר את החשוד השלישי במעורבות ברצח הנערים הי”ד

חוסאם דפוש, תושב חברון החשוד במעורבות ברצח שלושת הנערים ביהודה ושומרון, נעצר על ידי כוח של יחידת מסתערבים • החיפושים אחר הרוצחים מרוואן קוואסמה ועאמר אבו-עיישה נמשכים • לפני שנעצר טען: "לא אסגיר את עצמי כי לא עשיתי כלום. אמרו לי שאני קשור לבלגאן, אבל לא הייתי בחטיפה ולא עשיתי כלום"
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ד / 06.07.2014 09:01

יחידת מסתערבים עצרה אתמול (שבת) בחברון את חוסאם דופש, פעיל חמאס בעברו, החשוד במעורבות בחטיפה ורצח של שלושת הנערים הישראלים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי”ד.

אתר וואלה היה הראשון לדווח ביום שישי כי דופש נעדר מביתו מאז ליל הרצח, וכי כוחות הביטחון הישראליים ניסו לעצור אותו כמה פעמים, אולם הוא לא היה בביתו. המצוד אחר שני החשודים האחרים במעורבות ברצח שלושת הנערים – מרואן אל-קוואסמה ועאמר אבו עיישה, נמשך.

לאחר פרסום הכתבה ביום שישי, יצר דופש קשר עם מערכת וואלה וטען כי הוא אינו מבוקש, נמצא בביתו ומי שרוצה לעצור אותו יכול לעשות זאת. לטענתו, כשניסו כוחות הביטחון הישראליים לעצור אותו, הוא צפה במשחקי המונדיאל בבית קפה בחברון, והחליט שלא להסגיר את עצמו.

עם זאת, אתר וואלה מציין כי מקורות פלסטיניים בחברון וכן גורמי ביטחון פלסטיניים וישראליים הדגישו כי דופש התנהג כמבוקש במהלך התקופה האחרונה ולא שהה בביתו בכל יום כפי שטען.

“לא אסגיר את עצמי כי לא עשיתי כלום”, טען, “היום ראיתי באינטרנט, ואנשים גם אמרו לי, שאני קשור לבלגאן – אבל לא הייתי בחטיפה ולא עשיתי כלום. אני רוצה להמשיך את חיי”.

חוסאם נשוי ואב לשניים, נעצר לפני כשבע שנים וריצה עונש מאסר של ארבע שנים בשל פעילותו בחמאס.

עם זאת, מקורות פלסטיניים בחברון טענו כי דופש, המשתייך למשפחה המזוהה עם חמאס והיה מעורב בפיגועים בעבר, נעדר מביתו מיום החטיפה.

לפני 10 ימים הותר לפרסום כי שני אנשי חמאס – אל קוואסמה ואבו עיישה -מבוקשים על ידי ישראל, בחשד למעורבות בחטיפה וברצח של שלושת הנערים הי”ד.

השניים יצאו מבתיהם ביום חמישי שבו נחטפו השלושה ומסרו למשפחותיהם כי ייעדרו כמה ימים. במהלך השבועות האחרונים התברר כי הם הכינו מצבורי מזון בבתיהם, העבירו חשבונות בנק על שם נשותיהם והותירו את הטלפונים הניידים שברשותם בבתיהם.

בשבוע שעבר נעצר אביו של עאמר אבו עיישה וביתם של השניים פוצץ חלקית.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות