הליכוד יורד ל-25, ש”ס עם 6, ויהדות התורה רק 5 מנדטים

לאחר התפטרות ליברמן, רשימת 'ישראל ביתנו' מקבלת שבעה מנדטים • המחנה הציוני קורס ל-9 • מפלגה של בני גנץ זוכה ל-12 • אורלי לוי אבקסיס עם שישה מנדטים • שאלת הגושים ביום שאחרי הבחירות: נתניהו יוכל להרכיב קואליציה רק אם בני גנץ או אורלי לוי יצטרפו אליו
חרדים 10
ח' כסלו התשע"ט / 16.11.2018 10:06

מסקר ‘מקור ראשון’ שנערך השבוע לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון עולה, כי רוב הציבור הישראלי מעוניין בהקדמת הבחירות.

הסקר בוצע ביום רביעי בערב, באמצעות מיזם הסקרים הדיגיטליים Direct Poll, שבבעלות שלמה פילבר וצוריאל שרון.

לפי הסקר, 49.7 אחוז מהציבור מסכימים עם ליברמן באשר לצורך בהקדמת הבחירות, ורק 39.6 אחוז מתנגדים. לפי התפלגות הנסקרים, גם בימין־מרכז וגם בשמאל יש רוב בעד הקדמת הבחירות.

מהסקר עולה כי הליכוד צונח ל־25 מנדטים בלבד, בעוד שבסקר הקודם של המכון, שפורסם ב’מקור ראשון’ באוגוסט, זכה הליכוד ל־33 מנדטים.

הבית היהודי זוכה השבוע ל־11 מנדטים, לעומת שבעה בלבד בסקר הקודם.

ש”ס מתחזקת על רקע הצלחתה בבחירות המקומיות, וזוכה לשישה מנדטים, יהדות התורה נופלת אל סף אחוז החסימה עם חמישה מנדטים בלבד – צניחה שיכולבה להיות מוסברת רק  בכך שמדובר בסקר דיגיטלי.

יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת בסקר 15 מנדטים, הרשימה המשותפת 12 מנדטים, המחנה הציוני קורס לתשעה מנדטים,  ורשימה תיאורטית בראשות הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ זוכה ל-12 מנדטים.

התפטרות ליברמן מזכה אותו במנדט נוסף – כשהוא עולה בסקר משישה מנדטים לשבעה. מרצ מקבלת שישה מנדטים, וכולנו של משה כחלון צונחת לשישה מנדטים. גם הרשימה המיועדת של אורלי לוי־אבקסיס,  שומרת על כוחה מהסקר הקודם עם שישה מנדטים.

לפי הסקר, נתניהו אמור להיות מודאג משאלת הגושים: בסך הכול זוכה הימין ל־54 מנדטים, ועם כחלון ל־60.

מפלגותיהם של גנץ ואבוקסיס נוגסות בלפיד ובגבאי ואף בימין, ובסך הכול במרכז יש כעת לא פחות מ־33 מנדטים. בשמאל יש 27 מנדטים בלבד, 12 מהם של הרשימה המשותפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סקר שקר
    17/11/2018 18:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איך זה שליברמן לא מזנק לעשר מנדטים