פלסטיני תקף, השפיל ואיסלם שני חרדים • העונש – 20 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש מאסר על אחמד פרוך, בן ה-19 ממזרח ירושלים, שתקף שני אחים תאומים חרדים בשכונת סילוואן, ביחד עם חברו, בעת שעשו את דרכם ממעיין השילוח • הוא קשר את פאותיהם, היכה אותם ואילץ אותם להצהיר אמונים לאסלאם
חיים טוויל
כ"ו חשון התשע"ט / 04.11.2018 16:54

אחמד פרוך, תושב מזרח ירושלים בן 19, נדון היום (ראשון) ל-20 חודשי מאסר בפועל, שבעה חודשים על תנאי,  קנס כספי בסך 3,000 שקלים וכן פיצוי לכל אח בסך 12,000 שקלים – לאחר שהורשע על פי הודאתו בתקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני של שני אחים תאומים חרדים, שהיו בדרכם לטבול במעיין השילוח לפני פחות משנה.

לפי כתב האישום, בשבת לפני כשנה, בשעה 04:20 לפנות בוקר או בסמוך לכך, צעדו ש.ג ופ.ג, במורד דרך חילווה בסילוואן, בדרכם לטבול במעיין השילוח.

באותה עת, ישבו פרוך וחברו במורד הדרך ועישנו נרגילה.

כאשר הבחינו במתלוננים קם החבר, התקרב אליהם והיכה את פ’ בראשו. שני החרדים המבוהלים מיהרו להימלט מן המקום, התחבאו לזמן מה מאחורי רכב שחנה בסמוך, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין.

כמחצית השעה לאחר מכן, לאחר שסיימו את הטבילה, עלו חזרה בדרך חילווה, בדרכם לכותל המערבי.

באותה עת ישבו פרוך והחבר במעלה הרחוב מול הבניין המכונה ‘בית זכריה’, ועישנו נרגילה.

כאשר הבחינו בחרדים בשנית קמו פרוך וחברו, התקרבו אל השניים ואיגפו אותם. החבר חסם את דרכם ואילו פרוך נעמד מאחוריהם, וזאת במטרה לתקוף אותם ולהשפילם, בשל היותם יהודים.

לפי כתב האישום, החבר שאל את החרדים אודות הפאות שבצידי ראשם, ולאחר מכן אחז בפאתו השמאלית של פ’ ובפאתו הימנית של ש’ וקשר אותן זו לזו, חרף בקשתם שלא יעשה זאת, בשל האיסור הדתי להתיר קשרים בשבת.

בהמשך, החל החבר לדבר בגנות ראש המשלה בנימין נתניהו, המשטרה ומדינת ישראל, ואילץ את שני האחים לחזור אחריו, תוך שפרוך מתרגם למתלוננים את דבריו.

כמו כן דיברו פרוך והחבר בזכות ארגון החמאס ודרשו מן המתלוננים לחזור על דבריהם.

לפי כתב האישום, בשלב מסוים אמר פרוך לחרדים כי בכוונתם לחטוף אותם, והחל לגרור את פ’ במורד הרחוב, בעוד החבר תפס את ש’ והחל גורר אותו, אולם השניים עצרו עד מהרה.

בשלב זה אילצו פרוך והחבר את השניים לחזור אחריהם בערבית על מילים מתוך הצהרת האמונה האסלאמית (“השאהדה”), תוך שהחבר חובט באגרופו בחזה של ש’. לאחר מכן תפס פרוך את פ’ בצווארו, ואילץ אותו לנשק את ידיו ואת ידיו של החבר וכך עשה גם החבר לש’.

לאורך המעשים הללו, שנמשכו מספר דקות, בעט פרוך בשני האחים ובד בבד, החל משלב מסוים, תיעד את הדברים במכשיר הטלפון הנייד שלו.

לאחר שעשו החרדים כדברם של שני הערבים, הם ניצלו את העובדה שפרוך והחבר התמהמהו רגע ונמלטו מהמקום.

התביעה טענה במשפט כי מדובר בתקיפה פיזית משפילה ומבזה כנגד דתם ואמונתם של האחים בעיקר לנוכח העובדה שהשניים לא ידעו מה הם נדרשים לומר בערבית ואם היו מבינים זאת לא היו מעלים דברים אלה על דל שפתותיהם.

עורכת דינו של פרוך טענה כי מדובר במעשים מכוערים, אך ציינה כי לנאשם אין עבר פלילי, כי הוא נעדר דפוסי התנהגות עברייניים וכי בסופו של דבר לא נגרמו לאחים נזקים פיזיים מהמעשה.

בהכרעת הדין קבע השופט רפי כרמל כי הנאשם פגע בערך החברתי של שלמות גופם ונפשם של המתלוננים, וכי הנזקים שנגרמו לאחים שנפגעו חמורים ובעלי השלכה לעתיד.

“הנאשם יכול היה להבין מה פסול במעשיו. הענישה במקרה זה אמורה להיות משמעותית, בלתי מתפשרת ומשדרת מסר של הרתעה ליחיד ולרבים”.

בנוסף למשפט הפלילי תבעו האחים את הנאשם ואת התוקף הנוסף גם בתביעה אזרחית, בה נכתב כי נגרם לתובעים נזקים בגופם, בנפשם ובאמונתם הדתית, וכן דורשים התובעים, באמצעות עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, פיצוי עונשי על האירוע.

סכום התביעה הכולל עומד על 800 אלף שקלים.

עו”ד חיים בלייכר: “כל מי שהיה חלק מהתיק לא היה יכול להישאר אדיש למול מסכת ההתעללות האנטישמית החמורה. דבר זה ניכר אף בפסק הדין של כבוד השופט כרמל אשר השית עונש מאסר משמעותי על הנאשם, ואף התבטא כלפי הסנגור שהתלונן על הפסק שכדאי שיקרא את מה שהנאשם עולל ויבין את חומרת העניין”.

הוא הוסיף: “אנו מברכים על פסק הדין החשוב ועל ההבנה שלא ניתן לעבור על פגיעה והשפלה דתית בשתיקה. אנו בארגון חוננו נמשיך ללוות נפגעי פעולות איבה וגזענות כנגד יהודים, ונעשה הכל שהמפגעים יבואו על עונשם גם בהליך הפלילי ולאחר מכן בהליך אזרחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות