התינוקת החרדית שנפטרה מחצבת, נולדה בביתה – ולא נבדקה מעולם

התינוקת בת השנה וחצי משכונת מאה שערים שנפטרה היום נולדה בבית, לא הייתה רשומה במשרד הפנים - ומעולם לא ביקרה במרפאה • כל אדם שבא היום במגע עם התינוקת יצטרך להתחסן
חרדים 10
כ"ד חשון התשע"ט / 01.11.2018 23:59

התינוקת בת השנה וחצי משכונת מאה שערים בירושלים שנפטרה היום (חמישי) ממחלת החצבת, נולדה בבית, הוריה כלל לא רשמו אותה במרשם האוכלוסין, היא לא חוסנה נגד המחלה – וגם  מעולם לא ביקרה בתחנות טיפת חלב ולא נבדקה בשום מרפאה. כך דיווח הערב ירון אברהם ב’החדשות’.

“מדובר על ילדה נעלמת לגמרי שלא הייתה שום דרך להגיע אליה ואולי לאבחן את המחלה, כיוון שמשפחתה לא משתפת פעולה עם המדינה, עם מוסדותיה ועם הרשויות”, סיפר ל’החדשות’ גורם המעורה בפרטים.

התינוקת, הילדה הקטנה במשפחה בת 11 ילדים, פונתה אחר הצהרים לבית החולים שערי צדק, תוך פעולות החייאה, אולם לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה.

לפי הדיווח, לתינוקת אין תעודת זהות וכדי שהיא תוכל להיקבר יהיה צורך ברישום שלה במרשם האוכלוסין.

זהו מקרה המוות הראשון בישראל מחצבת מאז 2003.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי עד כה חלו בחצבת 1,287 ישראלים מאז תחילת השנה, כולל המקרה היום.

בחודש אוקטובר כמעט הוכפל מספר החולים בחצבת, יותר ממחציתם תושבי ירושלים – בעיקר מהשכונות החרדיות בעיר, משום שקיים שיעור גבוה של הורים שלא מחסנים את ילדיהם.

ב’החדשות’ דווח, כי כעת פועלים  לגרום לכך שגם משפחתה של התינוקת וכל מי שמשתייך לקהילת “נטורי קרתא” – יילך להיבדק.

בנוסף, כל אדם שבא היום במגע עם התינוקת יצטרך להתחסן: מתנדבים של זק”א, מטפלים ופרמדיקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקיצונים
    02/11/2018 09:36
    נתן
  1. עוד טעות נוראה של משפחה שהטעו אותה אנשים מסויימים והלכה שבי אחריהם צריך לדעת שיש יצר הרע גדול מאוד לחרדים לא חכמים להתקרב לרבנים הקיצונים אבל חבל שהם לא מבינים איך השם מנהיג את העולם ואת היהודים כי אם ידעו היו הולכים להתחסן והיו עושים עוד דברים חשובים בחיים