האם סעיף ההכרה בערך לימוד התורה יכשיל את אישור חוק הגיוס

מראים רצינות: חברים בקואליציה כבר פנו לח"כ דודי אמסלם, יו"ר הוועדה המכינה את חוק הגיוס, שיכנס את הוועדה • מצד שני, בדבריו בפתח מושב החורף אמר נתניהו שהוא מקווה להעביר את החוק עם הכרה בחשיבות הערך של לימוד התורה - מה שעלול לעורר התנגדות של יש עתיד וליברמן
אריה ריבקינד
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 00:10

עם פתיחת כנס החורף של הכנסת, פנו היום (שני) חברים בקואליציה לח”כ דוד אמסלם, יו”ר הוועדה המיוחדת של הכנסת המכינה את חוק הגיוס, וביקשו ממנו לחדש את דיוניה. כך דיווח הערב ב’כאן’.

הבקשה מעידה על כוונת הקואליציה לזרז את קידום החוק.

בנאומו במליאת הכנסת אמר הערב נתניהו: “אני מקווה שנעביר בקרוב את חוק הגיוס, מתוך הכרה בחשיבות הערך של לימוד תורה ומתוך הכרה עליונה בערך של אחדות העם”.

לפי הדיווח ב’כאן’, בכנסת יש מי שתוהה האם בכך רמז שייענה לדרישת החרדים להכניס לחוק סעיף שיכיר בערך לימוד התורה.

אם כך אכן יקרה, תהיה לנתניהו בעיה כפולה: גם מול חברי הכנסת של יש עתיד, שהוא זקוק לקולותיהם כדי לאשר את החוק, ובעיקר מול שר הביטחון אביגדור ליברמן וישראל ביתנו, שספק אם יסכימו להוספת סעיף חדש כזה לחוק.

הערב ישב נתניהו במזנון הח”כים בכנסת יחד עם רעייתו שרה, והתייחס בשיחה עם עיתונאים למספר נושאים שעל סדר היום.

לפי הדיווח ב’כאן’, אמר נתניהו על חוק הגיוס: “אני בונה על דבר אחד כרגע – להעביר את חוק הגיוס. ההחלטה של רבני מועצת גדולי התורה פותחת פתח, חוק הגיוס עומד בפני עצמו. אני לא צריך תירוץ כדי ללכת לבחירות, תכניסו את זה לראש. החוק טוב לצבא, לציבור החרדי, הוא טוב לציבור בישראל ולאחדות העם וגם לשוק העבודה”.

כשנשאל מדוע כן ללכת לבחירות – ענה: “לא אמרתי שיהיו בחירות, אמרתי שהגיוס לא צריך להיות סיבה לכאן או לכאן. אם נראה שיש אפשרות להמשיך – נמשיך, ואם לא – אז לא נמשיך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות