“עשרות הורים המומים” • גני ילדים הורו: לא להביא בשרי בגלל כשרות

הורים שילדיהם לומדים בגני הילדים הממלכתיים בהוד השרון, נתבקשו בהוראת מפקחת המחוז שלא לשלוח את הילדים עם כריך בשר לגן כדי לשמור על כשרות הכלים • בעקבות פניות הורים, ההחלטה הוקפאה
יוני גרין
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 15:02

משרד החינוך הקפיא היום (חמישי) הנחיה לאסור הבאת אוכל בשרי לגני ילדים ממלכתיים בהוד השרון בשל שמירת כשרות.

לפי דיווח של לירן כוג’הינוף ב’כאן’, ההנחיה בוטלה בעקבות תלונות של הורים.

בדיווח נאמר: “עשרות הורים המומים נתבקשו שלא לשלוח את הילדים עם כריך בשר לגן כדי לשמור על כשרות הכלים. בעקבות פניות הורים, ההחלטה הוקפאה”.

ההוראה יצאה לאחר שהמפקחת במחוז מרכז על גני הילדים הודיעה לגננות כי בעקבות מעבר לארוחה בצלחות כשרות בגנים, אין לשלוח עם הילדים כריכים בשריים.

“אני מבקשת שתיידעו את הורי הגן שמכיוון שהגן ממלכתי, בהנחיית הפיקוח, לארוחת הבוקר לא ניתן יהיה להביא מזון בשרי בשל הצורך בשמירה על כשרות הכלים. ההנחיה אושרה על ידי הרפרנטית המחוזית לנושא הזנה ובריאות”, כתבה המפקחת.

רוב ההורים התרעמו על ההחלטה. “הבעיה היא שיש ילדים שהם רגישים ולא יכולים להיות שותפים. כולם יהיו עם צלחות והרגישים עם קופסאות? ממש לא הוגן”, כתבה אחת האימהות בקבוצת פייסבוק.

אם אחרת כתבה כי זה “ממש לא מחנך בהתחשבות בשונה – להפוך ילד חולה צליאק לחריג.. חומר למחשבה”.

מנגד היו הורים שתמכו: “את אוכלת את האוכל שלך מקופסא בדרך כלל? מלמדים אותם לאכול מסודר מצלחת כחלק מאכילה נכונה ובריאה כמו שאוכלים בבית. לא מבינה איפה הבעיה?”, כתבה אחת האימהות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות