מיסיונרים מפתים ילדים דתיים דרך יוטיוב. והמשטרה? לא עושה כלום

לפי דיווח ב'כאן רשת ב'', חלק מהמשפחות שילדיהן נפגעו מהמסיונרים העידו כי גם לאחר שפנו למשטרה עם תיעוד - דבר לא נעשה, למרות שמדובר בעבירה שדינה עונש מאסר
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 15:07

קבוצות מיסיונרים בכיתות משיחיות החלו לאחרונה ליצור קשר עם ילדים דרך יוטיוב ולפתות אותם להצטרף אליהם, ללא ידיעת ההורים. כך פורסם היום בתוכנית ‘סדר יום’ עם קרן נויבך בכאן רשת ב’.

לפי הדיווח של אסף פוזיילוב, חלק מהמשפחות העידו כי גם לאחר שפנו למשטרה, עם תיעוד של הטבלה לנצרות – לא נעשה דבר, למרות שמדובר בעבירה שדינה עונש מאסר.

אב דתי לילד בן 11 מאזור הדרום אמר בתוכנית, כי הצליח להוציא את בנו מהכת במאמצים רבים.

הדבר התגלה לאחר שהמחנך הבחין כי הילד מנותק ואינו מרוכז, מנסה לדבר עם ישו בשיעורי תנ”ך ומטיף לילדים אחרים בהפסקות. “למרות שאנחנו משפחה דתית, והדבר קשה מאוד ולא נעים לנו, אני מוכן להיחשף כי מדובר בסכנה”, אמר האב.

במקרה נוסף, אם לילד בן 14 ממשפחה שומרת מסורת סיפרה כי המיסיונרים בקשר עם בנה מאז שהיה בן 12. לדבריה, היא ובעלה חוששים מכך שבעוד כמה שנים לא יוכלו לפקח על התקשורת של הילד עם המיסיונרים.

הורים לילד אחר סיפרו ל’כאן’, כי בנם ראה פרסומות משיחיות בסרטוני ילדים. “ראינו שהוא מהורהר וחושב הרבה עם עצמו. הוא סיפר לנו רק כשאמרנו שנעזור לו במה שיספר. הוא סיפר בבכי ואמר ‘רציתי להרוג את עצמי כששמעתי מה יהודים עשו, שנאתי את עצמי'”.

לדבריהם, “בקישור ביוטיוב הוא ראה סרט מאוד אלים של איך צלבו את ישו. הם הכניסו לו לראש – תראה כמה רע יהודים עשו”.

צעירה מאשקלון שאחייה הוטבלו וניתקו קשר עם אמם, אמרה כי פנתה למשטרה פעמים רבות במשך כמה חודשים והתחננה לעזרה – אך דבר לא נעשה. זאת, למרות שהציגה תיעוד של התכתבויות בין גברים מבוגרים לאחייה, ששידלו אותם להתנכר למשפחה.

פרופ’ אהרון פרידמן מהמרכז לנפגעי כתות הסביר ב’כאן’: “משיחיים פועלים מאידיאולוגיה, אבל לא מתערבים לאחרים בחיים בדרך כלל. אם התחילו לפעול על ילדים מדובר בסוציופתים, זה בכלל לא מלהט דתי אלא משיכרון כוח”.

פרופ’ פרידמן אמר עוד  כי על ההורים להוציא צווי מניעה, כך שהמשטרה תהיה מחוייבת לפעול.

אחד מפעילי הקבוצות המשיחיות אמר בתגובה כי הוא רק מספר על אמונתו למי שפונה אליו ביוזמתו. הוא הוסיף כי כשהוא מדבר עם מישהו בצ’אט, אין באפשרותו לדעת לפי התמונה אם מדובר בנער או בילד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות