זוגתו של שגב: “תפסו אותו לפתע בשדה התעופה שם, זה היה מתוכנן”

בריאיון בלעדי לחדשות עשר סיפרה בת הזוג של גונן שגב, המואשם בריגול למען איראן, על מעצרו: "הסיפור היה מתוכנן, להביא אותו לגינאה המשוונית ומשם להביא אותו לישראל"
חרדים 10
כ"ה אב התשע"ח / 05.08.2018 21:45

לאורה פישר, זוגתו של השר לשעבר גונן שגב המואשם בריגול למען איראן, סיפרה היום (ראשון) לחדשות עשר על חטיפתו של שגב לישראל על-ידי אנשי המוסד – והבאתו לישראל.

“הוא הוזמן רשמית לנסוע לגינאה המשוונית ובשגרירות אף הנפיקו לו ויזה לשם כך”, הסבירה. “בהמשך, מישהו תפס אותו לפתע בשדה התעופה שם, כך שהסיפור היה מתוכנן, להביא אותו לגינאה המשוונית ומשם להביא אותו לישראל”.

פישר, שפגשה את השר לשעבר שגב לראשונה במקרה בבית קפה בעיר בון שבגרמניה, הגיבה לראשונה על הטענות שריגל בגלל שהתאכזב מישראל אחרי פרשת ייבוא הסמים: “בואי נאמר שהוא כעס על האופן שבו התייחסו אליו אחרי כתב האישום שהוגש נגדו, לאחר ששהה בכלא. כולם דיברו עליו באופן שלילי ביותר. הוא איבד את כל המוניטין הטוב שלו כפוליטיקאי ואף כאדם”.

עם זאת, הבהירה כי הוא “כלל לא” כעס על ישראל.

כשנשאלה על מצבו כעת, כשהוא כלוא בישראל לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור, השיבה פישר: “אני לא יכולה לדבר איתו מזה חודש וחצי. בימים הראשונים, כשהוא היה נעדר, התקשרתי לשגריר, שהיה לו קשר עם אדם מהמוסד. התקשרו אליי ולא ידעתי מה קורה בהתחלה. הם שאלו אותי כרגיל, ‘אוקיי, מה ידוע לך? לאן הוא נסע? מתי שמעת ממנו לאחרונה?’

” ואז, כעבור יומיים-שלושה, הוא אמר: ‘אנחנו חושבים שהוא בסדר. איננו יכולים לספר לך יותר מכך, אך אנו מאמינים שהוא בסדר’, ומאותו הרגע לא שמעתי לגביו, לא מהמוסד ולא מהשגרירות”.

כעת, היא עזבה את המדינה, “הוא לא רצה שאשאר לבד בניגריה בזמן נסיעתו לגינאה המשוונית”, אמרה. “הסיבה לכך שמעולם לא נשארתי שם (-בניגריה) לפרק זמן ארוך. לפתע, הפסקתי לשמוע ממנו ואז, כעבור ימים אחדים, הוא התקשר אליי לראשונה. הוא לא יכול היה לציין היכן הוא נמצא. למעשה, הוא כבר היה בישראל, אך הוא לא יכול היה לספר לי על כך”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות