אושר: משכורות המחבלים יקוזזו מכספי המסים שישראל גובה לרשות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק ניכוי המיסים שגובה ישראל עבור הפלסיטינים • הניכוי שיתבצע לרשות יהיה לפי היקף הכספים שהרשות משלמת למחבלים ומשפחותיהם • כבר השנה ישראל תקפיא סכום של יותר ממיליארד ומאתיים מיליון שקלים
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ח / 02.07.2018 22:14

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לקיזוז משכורות מחבלים של חברי הכנסת אבי דיכטר ואלעזר שטרן.

87 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק. 15 התנגדו לה.

על פי הצעת החוק, יקוזזו כספי המשכורות שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ובני משפחותיהם מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות.

בעקבות ההחלטה, כבר השנה ישראל תקפיא סכום של יותר ממיליארד ומאתיים מיליון שקלים, ולא תעביר אותם לידי הרשות הפלסטינית.

ח”כ אלעזר שטרן אמר לאחר אישור החוק: “החוק ההיסטורי הזה יחליש משמעותית את עידוד הטרור על ידי הרשות הפלסטינית. חובה עלינו לעצור את התמריץ הכלכלי שמעניקה הרשות הפלסטינית למחבלים, תמריץ שמעודד נוספים לבצע טרור. כך כל נער פלסטיני יבין שלא משתלם לו לבחור בדרך הטרור. לא עוד עידוד טרור על חשבוננו”.

יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ אבי דיכטר: “הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם בגובה של כ-1.2 מיליארד שקלים בשנה, שהם כ-7% מתקציב הרשות הפלסטינית. הרשות הפכה את עצמה למפעל המעסיק רוצחי אנשים. למפעל זה קל מאוד להתקבל. כל שעליך לעשות זה לרצוח ישראלים, להיעצר או להיהרג, והתקבלת לעבודה במפעל. מחמוד עבאס ועוזריו – אם לא תשנו את כרטיס הכניסה למפעל זה, אתם תלכו יום אחד לישון ותקומו מקוצצים”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב: “‏הבטחנו לעצור את חגיגת משכורות המחבלים וקיימנו. עכשיו זה סופי. כל שקל שאבו מאזן ישלם למחבלים ורוצחים יקוזז אוטומטית מתקציב הרשות הפלסטינית. מלחמה אפקטיבית בטרור עוברת גם דרך הכיס, של המחבלים של משפחותיהם ושל אבו מאזן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות