אחרי שהתעללו בו בבסיס: חייל חרדי נשוי נשלח ל-10 ימי מאסר

חשיפת חרדים 10: חייל חרדי נשלח למחבוש לאחר תקופת התעללות מצד האחראי עליו, אזרח עובד צה"ל • רעיית החייל: "אנחנו משלמים ברחוב החרדי מחיר יקר על שירותו - וצה"ל תוקע לנו סכין חזק בגב" • דו"צ: בין השנים התפתח עימות, החייל נשלח למאסר - והאזרח הורחק מהבסיס
אליעזר היון
כ' תמוז התשע"ח / 03.07.2018 12:35

חשיפת חרדים 10: חייל חרדי נשלח לעשרה ימי מחבוש, לכאורה, על לא עוול בכפו.

החייל, נשוי ואב לילדה, סובל על פי העדויות, מזה תקופה ארוכה מהתנכלות של האחראי בבסיס בו הוא משרת, נשפט על ידי המח”טית ונשלח, כאמור, לבית הכלא.

ממידע שהגיע לאתר חרדים 10, החייל, חרדי בשם אהרן פורת, נישא לפני שנתיים והקים בית חרדי. הוא המשיך למלא את שירותו הצבאי כאחראי הרבנות הצבאית מטעם גדוד ‘שחר כחול’ בשדה דב.

אלא שבמקום עובד גם אחראי מטבח, המוגדר כ’אזרח עובד צה”ל’, שעל פי העדויות מתנכל לחרדי הצעיר מזה תקופה ארוכה.

“באחד הימים פורת נכנס למטבח, ניסה לקחת חומוס ברור, כאשר האזרח התפרץ למטבח, דחף אותו לכיוון המקרר והחל לצעוק ולקלל אותו”, מספר קרוב משפחה. “פורת צילם את הצעקות, ולמחרת מצא את המטען של הנייד שלו שבור על ריצפת המטבח”.

בהמשך, ניסה החייל החרדי להתעמת עם האחראי, אך השיחה ביניהם התלהטה והאחרון שבר את מסך הטלפון של פורת, שמצידו הכריז כי יגן על עצמו בגז מדמיע.

העימות הגיע אל המח”טית, ששפטה את החייל החרדי ושלחה אותו, כאמור, לעשרה ימי מחבוש. לדברי מקורביו, ההחלטה בוצעה ללא כל תחקיר מעמיק של מה שבאמת התרחש במהלך האירוע.

רעייתו של פורת, אומרת לחרדים 10: “אהרן בעלי מגיע מבית חרדי, בו לא נוהגים להתגייס. בעלי בחר בכל זאת לשרת בצבא, למרות החשש כי המשפחה תשלם על כך מחיר ברחוב החרדי. הרגשנו גאווה שהוא משרת את המדינה, אבל צה”ל תוקע לנו סכין חזק בגב”.

• איך ישפיע עלייך המאסר?

“קשה מאוד, אינני יכולה ‘לזוז’ בלעדיו, שלא לדבר על הפן הכלכלי. אהרן עובד אחר הצהריים מאחר שיש לנו לא מעט חובות. במשך עשרת הימים הללו שהוא ישב בבית הכלא החובות שלנו רק יגדלו”.

הרעייה מספרת, כי חלק מחברותיה כלל אינן יודעות שבעלה משרת בצה”ל. “אנחנו מקריבים הרבה מאד עבור השירות הזה, אבל הצבא מתייחס אלינו בצורה שלא תעלה על הדעת”.

רבו של החייל, הרב מרדכי עובדיה, ראש המכינה החרדית ‘חנוך לנער’ שוחח עם חרדים 10 ותיאר את האירוע מנקודת מבטו:

“מדובר בחייל מצטיין, שלמד אצלי במשך שנים. חשוב להבין את רגישות הדברים. אהרן עבר דרך לא פשוטה, התגבר על קשיים רבים בעזרת כח הרצון המופלא שיש לו, וברוך ה’ זכינו ללוות אותו לחופה עם אשת חייל ולראות אותו מתגייס לצבא ההגנה לישראל.

“לא יכול להיות, שבצבא, יגיע אזרח, ייתן פקודות ויתעמר בחייל חרדי. אני חושש שחלק מההתעללות בתלמיד שלי נובעת מהיותו חרדי חובש כיפה שחורה”.

הרב עובדיה הוסיף, כי הוא חושש כי האירוע הקשה ישפיע על מצבו הרוחני של תלמידו.

• כעת הוא בבית הסוהר?

“כן, לצערי הרב, אבל הכל משמים, אנחנו כאנשים מאמינים מקווים שהוא יצא מהר יותר משחשבנו”.

מדובר צה”ל נמסר לחרדים 10 בתגובה: “בין החייל לאזרח התפתחה מריבה שהגיעה לידי עימות פיסי. המח”טית שחקרה את הפרשה שפטה את שני המעורבים. החייל נשלח לעשרה ימי מחבוש ואחראי המטבח הורחק מהבסיס ולא יעבוד בו מכאן ואילך. הפסיקה היתה שוויונית.

“צה”ל לא רשאי לשפוט את האזרח, ועל כן נמסר לחייל שפנה למצ”ח כי עליו להתלונן במשטרה, דבר שעל פי ידיעתינו אכן נעשה”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחיל האוויר אין מח"טית. גם לא בירוקים..
    05/07/2018 21:23
    דוד
  1. ככל הנראה כוונתכם היא למפקדת טייסת מנהלה..

  2. חוסר אכפתיות חוסר אחריות
    10/07/2018 03:37
    סמל
  3. הצבא לא מתאים לאף אחד בוודאי שלא מתאים לנשואים או כאלה עם בעיות ת”ש

  4. חוצפהההה
    11/07/2018 00:19
    אבי
  5. האזרח עדיין שם

  6. חוצפהההה
    11/07/2018 00:21
    אבי
  7. צריך להפסיק עם היד הקשה כנגד נשאוים

    • שמעון   11/07/2018 15:31

      איך אתה יודע שהאזרח שם הצבא לא טיפל בזה?????

  8. שטויותתתת
    11/07/2018 21:17
    רונן
  9. הצבא לא מחפש להתנכל לחרדים אני אישית שירתתי כחרדי.. כנראה החיל בעיתי לא סתם היו שולחים אותו לכלא… השם ישלח משיח אמןןן

  10. אני בבסיס הזה
    11/07/2018 21:21
    שמעון
  11. וואלה אני מגיב בשם בדוי שלא ידעו מי אני אבל אני אישית משרת שם החייל חבר שלי אבל לא חבר קרוב ומבטיח שהחייל הזה פסיכי כל הכתבה חרטוטים חחחח אבל יאללה אולי ככה נכפיש קצת את הצבא זה העיקר לא מכבד את החיילים ןאת האזרחים שלו