עפר שלח על חוק הגיוס: “לא מאה אחוז מה שרצינו, אבל זה מספיק”

יו"ר סיעת יש עתיד על החלטת המחנה הציוני להפוך את ההצבעה על חוק הגיוס להצעת אי אמון: "זה לא משנה את העמדה שלנו, החוק הזה נכון וראוי להצביע בעדו" • ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני יצא נגד יש עתיד: "הם התקפלו, גם אם חוזרים על שקר 20 אלף פעם זה לא הופך לאמת"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 02.07.2018 10:20

יו”ר סיעת יש עתיד, ח”כ עפר שלח, התייחס הבוקר (שני) לחוק הגיוס שיעלה הלילה להצבעה במליאת הכנסת, ואמר כי הצבעה בעדו, כפי שתעשה המפלגה, אינה הבעת תמיכה בממשלת נתניהו.

בריאיון לתכנית ‘הבוקר הזה’ עם יואב קרקובסקי בכאן רשת ב – הודה שלח:  “החוק הזה הוא לא מאה אחוז מה שרצינו, אבל הוא מספיק ממנו, והפעם בחתימה של המערכת המקצועית ועם יכולת להעביר אותו בכנסת, ואנחנו נתמוך בו. זה השיקול”.

החרדים הודיעו שיצביעו נגד החוק בקריאה ראשונה, מאחר שהחיבוק הפומבי שהעניקה סיעת יש עתיד למתווה מקשה עליהם להצביע בעדו.

התכנון של החרדים הוא שבמהלך הכנת החוק בוועדה המיוחדת של הכנסת, לקראת קריאה שנייה ושלישית, יבצעו בו כמה שינויים קטנים.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצהיר בישיבת סיעה כי כל שינוי קטן ביותר בחוק יגרום לכך שסיעתו תצביע נגד. כך יוכלו הסיעות החרדיות, אחרי שלפיד יודיע שהוא מתנגד, להצביע בעד החוק בקריאה השנייה והשלישית.

“הממשלה לא תיפול, אין מספרים כדי שהממשלה תיפול”, הוסיף שלח. “הרשימה המשותפת לא תופיע להצבעה הזו ממילא וצריך 61 חברי כנסת. בכל הצבעות אי אמון אנחנו מתאחדים ומצביעים נגד הממשלה הזו, כי היא עושה דברים שאנחנו לא מסכימים איתה. החוק הזה נכון וראוי להצביע בעדו. עצם העובדה שמישהו החליט להפוך אותו להצבעת אי-אמון לא משנה את העמדה שלנו בעד החוק”.

ח”כ איציק שמולי מהמחנה הציוני התייחס לחוק הגיוס ואמר: “מה שמפתיע זו העמדה של יש עתיד, שהתקפלה והרימה דגל לבן. לא רק אנחנו אומרים את זה, גם הרמטכ”ל הקודם בני גנץ: יש סכנה לצבא העם והוא עלול לקרוס. הצורך בגיוס החרדים הוא לא רק מתוך איזו גחמה פוליטית או צורך חברתי.

“הסיפור הזה של השוויון בנטל זה קריטי, אם רוצים להמשיך ולתמוך במודל צבא העם. אני שומע את דוברי יש עתיד אומרים שזה אותו מתווה, גם אם חוזרים על שקר 20 אלף פעם, זה לא הופך את זה לאמת. אנחנו, רק כדי לראות איפה האמת, נקח היום את החוק של יש עתיד ונגיש אותו כהסתייגות. נראה מה יגידו חברי המפלגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות