מתווה הכותל: ביבי ושטייניץ במקום רגב ושקד בוועדה למקומות קדושים

נתניהו יחליף את מירי רגב בראש ועדת השרים למקומות הקדושים - שצפויה לאשר את הרחבת רחבת התפילה ב"כותל הרפורמי" • השר לענייני אנרגיה יחליף את שרת המשפטים שהחליטה שלא להשתתף בוועדה • זעם בסביבתו של נתניהו על שקד ורגב: "השרים לא עומדים בגרם של לחץ"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשע"ח / 01.07.2018 21:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה זה שיחליף את השרה מירי רגב בראשות הוועדה למקומות הקדושים.

השר יובל שטייניץ יהיה זה שיחליף את השרה איילת שקד שהודיעה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה כי היא מבקשת שלא לעסוק במתווה הכותל, וכי  תפרוש מוועדת השרים למקומות הקדושים האמורה לעסוק במתווה.

השר שטייניץ, שמינויו ומינוי ראש הממשלה אושר הערב במשאל טלפוני בין השרים, מונה אחרי שבישיבת הממשלה הבוקר הביע תמיכה מובהקת בעמדת נתניהו.

שטייניץ מחשב תומך מובהק של הרפורמים. בראיון שהעניק היום לבן כספית ואריה אלדד ב-103FMאמר: “לדעתי עשינו שגיאה כשביטלנו את מתווה הכותל לפני כמה שנים. הייתי היחידי שהתריע שזו תהיה פגיעה אנושה בקשר שלנו עם יהדות התפוצות”.

לפי דיווח בערוץ עשר, בסביבת ראש הממשלה זועמים על השרות מירי רגב ואיילת שקד על החלטתן שלא להשתתף בוועדת השרים שצפויה לאשר את רחבת התפילה המעורבת ב”כותל הרפורמי”. “השרים לא עומדים בגרם של לחץ”, אמרו בסביבת נתניהו.

מוקדם יותר היום הכחישה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל כי הוצע לה התפקיד במקום שקד: “הפרסומים שקרים, לא היה ולא נברא. ראש הממשלה הבהיר שהוא העומד בראש הוועדה, במקום השרה רגב. לא קיבלתי על הצעה קונקרטית מראש הממשלה להיות חברה בוועדה, גם לא ביקשתי חברות שכזו מראש הממשלה או ממי מטעמו. כך, שהפרסומים המופצים נועדו לשרת גורם פוליטי ובעל עניין”.

השרה שקד הודיעה על פרישתה מהוועדה לאחר שהופעל עליה לחץ מצד מאות רבנים.

קודם לכן הייתה זו השרה מירי רגב שסירבה לכנס את הוועדה, למרות לחצים מצד  ראש הממשלה – וכתבה: “בחודשים האחרונים התלבטתי קשות. מצפוני לא נתן לי שקט. לא יכולתי לאשר את מתווה הכותל באופן שהיה פוגע בסדרי עולם. דרישת הרפורמים להפוך את הכותל למקום בו נשים וגברים מתפללים יחד, לא מקובלת עליי ולא על מורשת ישראל”.

אישור המינויים היה אמור להתבצע בישיבת הממשלה הבוקר, אולם הוחלט להקפיא את ההחלטה, ולקיים רק בשעות הערב משאל טלפוני – לאחר פניית השר דרעי לראש הממשלה לקיים את ההצבעה לאחר הצום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות