חמאס פרס כוחות למנוע ירי • בכיר: ‘אם יירו שוב – נכה חזק יותר’

גורמים בכירים: יש הבנה מול החמאס שאם לא יהיה ירי מעזה - גם ישראל לא תירה • הושמדו רוב יכולות ייצור הרקטות של חמאס • בצל ההפוגה ודיווחים על הפסקת אש - מבהיר גורם בכיר: "צה"ל הנחית בלילה האחרון מכה משמעותית בעזה, אם האש תתחדש - ההתקפות על חמאס יתחזקו"
חיים טוויל
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 11:36

חמאס החל לפרוס הלילה (רביעי) כוחות ופועל בשטח כדי למנוע ירי לעבר ישראל. בחמאס עוצרים גם אפשרות שארגונים סוררים ינסו לירות.

מאז השעה שבע בבוקר לא שוגרו רקטות מעזה לעבר ישראל, לאחר 110 רקטות ופצמ”רים שנורו לעבר יישובי הדרום מאז יום שני בערב. 11 בני אדם נפגעו, ביניהם שלושה חיילים – אחד במצב בינוני ושניים קל – נפגעו בסבב הירי.

לפי חדשות 2, ההערכה במערכת הביטחון היא, כי בעקבות התקיפה הנרחבת של חיל האוויר ברצועה, שבה הושמדו רוב יכולות ייצור הרקטות של חמאס, בארגון לא מעוניינים בהמשך העימות ופועלים שוב כדי למנוע ירי לישראל.

לפי גורמים ישראלים בכירים, אין הסכם מול חמאס בתיווך מצרי, אך ישנה הבנה מול חמאס שאם לא יהיה ירי מעזה – גם ישראל לא תירה.

גורם בכיר במערכת הביטחון התייחס הבוקר להסלמה ברצועת עזה, לנוכח הפסקת ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום.

“ישראל פועלת בחודשים האחרונים בעוצמה ובנחישות כנגד כל ניסיון להפר את ריבונותה או לפגוע בביטחון תושבי הדרום, ותמשיך לפעול בעוצמה כנגד כל ניסיון להפר את השקט”, אמר הבכיר.

לדבריו, צה”ל הנחית בלילה האחרון מכה משמעותית בעזה, ותקף עשרות יעדי טרור של חמאס והג’יאהד האסלאמי. ”אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת. משעות הבוקר נפסקה האש”.

הבכיר הוסיף: ”ישראל העבירה מסר שאם האש תתחדש, ההתקפות על חמאס וגרורותיה יתגברו עוד יותר. עכשיו המעשים יכריעו לאן פנינו”.

צה”ל פתח את מעברי כרם שלום וארז לתנועת סחורות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המציאות :
    30/05/2018 12:09
    אלימלך
  1. מנהיג החמאס , מודיע על פריסת כוחות למניעת ירי מהרצועה , הוא מרגיש ששרפו מספיק שדות בצד הישראלי ; אין מה לשרוף יותר, ונמתין לשריפת גידולים חדשים .