“יש שני נתניהו. המדינאי, והרדוף שיושב וכותב פוסטים על אברמוביץ”

יו"ר יש עתיד תקף את ח"כי הקואליציה על יוזמות חוק שהם מקדמים: "נסיון מכוון, מתוזמר, לערער את שלטון החוק" • "יש פה ראש ממשלה שכל הזמן מתבכיין שמשתמשים נגדו ב'פייק ניוז' ובו בזמן לא מפסיק להפיץ בעצמו 'פייק ניוז'. נגד המפכ"ל, המשטרה, ביהמ"ש, גם נגד יש עתיד ונגדי"
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 14:48

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, תקף היום (שני) את חברי הקואליציה על יוזמות החוק שהם מקדמים ואמר כי הם “פוגעים בשלטון החוק”.

“ח”כ מיקי זוהר מהליכוד מציע השבוע חוק שאסור יהיה לפרסם חקירות של פוליטיקאים. ח”כ סמוטריץ’ קרא אתמול למשטרה ‘אפסים’. לכל המשטרה. ‘אפסים’. כולל אלה שמגינים על חיינו כרגע מול פיגועים. יו”ר הקואליציה דוד אמסלם מקדם חוק שיאסור הקלטות סתר של פוליטיקאים. כי לדעתו לפוליטיקאים מגיעה הגנה מיוחדת”, פתח לפיד את דבריו בישיבת סיעת יש עתיד בכנסת.

לפיד המשיך למנות את יוזמות חברי הכנסת מהקואליציה, אשר לדבריו באות לפגוע ברשויות האכיפה והשפיטה: “יו”ר ועדת הפנים יואב קיש מהליכוד דרש אתמול לא להאריך את כהונת המפכ”ל. זה חלק מקמפיין שלם שנועד להדיח את המפכ”ל. אל תתבלבלו, לא להאריך לו לשנה רביעית בגלל החקירות של ראש הממשלה – זו הדחה.

“האם יש אדם אחד במדינה שחושב שזה מקרי? שהתזמון מקרי? ההתקפה על המשטרה, ההתקפה על בית המשפט, ההתקפה על התקשורת? אם כל החוקים האלה כל כך טובים וחשובים למה הם לא העבירו אותם לפני שלוש שנים? לפני חמש שנים? לפני תשע שנים? נתניהו בשלטון מ-2009, למה הם נזכרו דווקא עכשיו?”, תקף לפיד.

לדבריו, “התשובה היא שיש פה נסיון מכוון, מתוזמר, לערער את שלטון החוק בישראל מפני שחקירות ראש הממשלה מתקרבות לכתב אישום. לקראת כתב האישום הזה, יש פה נסיון לערער את אמון הציבור בכל המוסדות שמחזיקים את המדינה הזו ביחד. ומי שמוביל את המתקפה – הוא מי שאמור היה להגן עליה.

“יש פה ראש ממשלה שכל הזמן מתבכיין שמשתמשים נגדו ב’פייק ניוז’ ובו בזמן לא מפסיק להפיץ בעצמו ‘פייק ניוז’. נגד המפכ”ל, נגד המשטרה, נגד בית המשפט, גם נגד יש עתיד ונגדי”.

לפיד המשיך:  “לא יעזור להם. ההנחה שלהם היא שהציבור הישראלי הוא לא חכם. הציבור הישראלי כן חכם. הוא מבין בדיוק מה קורה מולו. הוא יודע שלראש הממשלה קרה משהו. לנתניהו קרה משהו. יש היום שני נתניהו. המדינאי שהביא את השגרירות לירושלים, והנתניהו הרדוף שיושב בלילה, כותב פוסטים נגד אמנון אברמוביץ’ ושולח חברי כנסת להציע הצעות חוק שיפגעו במשטרה ובשלטון החוק”.

לפיד סיכם: “מדינת ישראל היתה לפני בנימין נתניהו, היא תהיה פה אחרי בנימין נתניהו, ומגיע לנו, ועוד יהיה לנו, שלטון נקי והגון שלא חושב רק על עצמו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות