קצין בכיר בחיל אוויר חושף פרטים חדשים • צפו בהשמדת סוללת נ”מ

קצין בכיר בחיל האוויר לאחר התקיפות בסוריה: "זהו המבצע הגדול ביותר בסוריה מאז 1974" • "סיכלנו שלשום ניסיון ירי, כאשר תקפנו משגר רב קני לפני ביצוע הירי" • גילה: "לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה. מדובר במחט בערימה של שחט - אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה"
חיים טוויל
כ"ה אייר התשע"ח / 10.05.2018 19:42

קצין בכיר בחיל האוויר קיים הערב (חמישי) תדרוך לתקשורת על התקיפה הישראלית בלילה על מטרות סוריות ואיראניות בסוריה.

“כבר מלפני מספר ימים חיל האוויר וצה”ל ערוכים לאפשרות של תקיפה של כוח קודס האירני משטח סוריה לעבר ישראל.

“שלשום סיכלנו מתקפה כזו כבר לאחר שהאישורים שלה ניתנו. המשגר, שנמצא על משאית, נותקף בעקבות עבודת מודיעין מרשימה. הצלחנו לסכל את התוכנית לפני שיצאה לפועל”.

הקצין הוסיף ופירט: “הלילה, אחרי חצות, כתגובה לשיגור לעבר רמת הגולן חיל פעל בסוריה יחד עם פיקוד צפון בצורה נרחבת מאד. זהו המבצע הגדול ביותר מאז 74′ –  שנה לאחר יום כיפור.  תוך פחות משעתיים נתקפו עשרות מטרות איראניות בסוריה, ביניהם המשגר ששיגר לעבר רמת הגולן. הצלחנו גם עליו לסגור מעגל.  לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה, מדובר במחט בערימה של שחט, אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה”.

“המטרות: אתרי מודיעין, אתרי אחזקת נשק, עמדות תצפית, אתרי לוגיסטיקה, סביב דמשק, גם בדרום המדינה וקצת צפונית. תוך כדי התקיפה שוגרו לעבר מטוסנו עשרות רבות של טילי קרקע אוויר מכל הסוגים. כל סוללה שירתה הושמדה תוך כדי נסיונות השיגור. חלק מהן הן סוללות sa5 sa2 sa17 sa22”.

על מערך ההגנה של כיפת ברזל שפעל מול התקיפה האיראנית, אמר הקצין: “מערך ההגנה שלנו היה ערוך מזה מספר שבועות בכל הארץ לכל תרחיש, גם ברמת הגולן, יירט את הרקטות הרלוונטיות שאימו על ישראל בהצלחה”.

הוא הוסיף: “התגובה שהגבנו לאחר השיגור שלא כל כך הצליח להם היתה תקיפה נרחבת, כי כולנו מבינים את החומרה שיש ניסיון מתוכנן מראש של אירנים משטח סוריה להפר את הריבונות שלנו. מהלך מדאיג וחמור למרות שהצלחנו לסכל”.

על סוריה אמר הקצין הבכיר: “הזהרנו את הסורים ודואגים להבהיר להם כל פעם שנמשיך לפעול מול אירנים מתוך שטחם”.

הוא ציין, כי “לאיראנים יש מוטיבציה להביא נ”מ משלהם לסוריה ונדע לטפל גם בו. אנו מניחים שלאיראנים יש רקטות גם לטווחים רחוקים מעל 40 קילומטרים, ואנו ערוכים גם מולם”.

לדבריו, “יש חשש שאם נשמיד סוללות קיימות, בהמשך תגיע מערכת S-300 שהיא מתקדמת יותר. אנו פועלים כדי שכל סוללה שתאיים על מטוסינו תושמד”.

על התיאום מול רוסיה: “מבחינת הרוסים תאמנו במנגנון תיאום, שעובד מבחינת מניעת החיכוך. הודענו להם מראש שנפעל – ואכן המנגנון עבד ושימרנו חופש פעולה. התיאום האווירי הוא שלא יווצר מצב שאנחנו איתם באותו איזור אווירי. מוודאים בכל מטרה כמובן שאין שם רוסים, אבל לא מעדכנים אותם במטרות. עם האמריקאים הינו כמובן מתואמים בצורה מלאה”.

הקצין הדגיש: “אנחנו נערכים לכל התפתחות ותרחיש בכל הגזרות. גם בגזרות אחרות, חיזבאללה בלבנון, דרומה אל מול הארועים שקורים בימי שישי, וגם אל מול לוח האירועים השנתי שטומן בתקופה הקרובה אירועים רגישים”.

הבכיר ציין כי הטייסים פועלים בתנאים מורכבים: “תנאי מזג אויר מגבילים, לילה, תמונה אוירית שמיים עמוסים, דרש מאיתנו תכנון וסנכרון, כל זה כשעשרות טילים משודרים לעברנו – סך הכל הלוחמים שלנו התכוננו והיו ערוכים וזה עבד היטב”.

עם זאת הוא ציין: “גם עכשיו לכוחות קודס בסוריה יש עדיין יכולות לשגר לעברנו תמ״ס מסוגים שונים ולכן ממשיכים להיות ערוכים. כל עוד הסורים משגרים עלינו טילים – הם הופכים למטרות עבורינו. תקפנו את מה שמאיים עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות