האיראנים נערכים למתקפת טילים כבדה על בסיס צבאי

בישראל מזהים הכנות של משמרות המהפכה לנקמה על התקיפה של הבסיס האיראני בסוריה: שיגור מטח טילים, בהדרכה של קציני חיזבאללה שנשלחו במיוחד, לעבר בסיס בצפון • חלק מהטילים כבר בסוריה • בצה"ל מאיימים, בתגובה, לפגוע במטרות של איראן בסוריה
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ח / 06.05.2018 20:35

משמרות המהפכה של איראן, בפיקודו של קאסם סולימאני, נערכים לפיגוע תגובה בישראל על תקיפת בסיס שדה התעופה T4 בסוריה בחודש שעבר – תקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי – ולנקום את מותם של החיילים האיראנים.

על פי דיווח בחדשות 2, במערכת הביטחון מעריכים כי מהלך נקמה יכלול מטח של ירי טילים משטח סוריה לשטח ישראל.

ההערכה בישראל היא שאיראן אינה רוצה במלחמה אלא רק בנקמה, ולכן הירי יבוצע לעבר מטרות צבאיות בישראל ולא אזרחיות.

על פי הדיווח, חלק מהרקטות כבר נמצאות בסוריה וחלק אחר בתהליכי העברה מאיראן לסוריה.

לפי דיווח בחדשות עשר, את הירי אמורים לבצע אנשי מיליציה שיעית בהדרכה של קציני חיזבאללה, שנשלחו במיוחד לשם כך מלבנון לסוריה.

הרעיון הוא להשתמש בטילים איראנים כבדים כמו ה”פאתח 110″, תחת פיקוד ויעוץ של אנשי חיזבאללה, אבל ללא נוכחות של משמרות המהפכה.

לפי הדיווח, את ההכנות לפיגוע הם החלו כבר לפני כמה שבועות, וצברו מלאי של טילים כבדים בשטח סוריה.

בשבוע שעבר התכניות שלהם השתבשו, כששורה של תקיפות השמידו מאגר טילים באזור חמה. למרות זאת,  בימים האחרונים רואים הכנות שלהם לממש את התכנית הזאת.

בישראל מקווים שיצליחו לסכל את הפיגוע, אבל במקביל עושים גם את כל הפעולות הנדרשות למקרה שהאיראנים יצליחו לממש את התכנית ויתקפו בסיס בצפון. לכן, בצה”ל מאיימים לפגוע בתגובה בכל המטרות האיראניות בסוריה.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו למתיחות מול איראן – ואמר: “אנחנו נחושים לבלום את ההתבססות האיראנית גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. איננו רוצים בהסלמה אבל אנו ערוכים לכל תרחיש”.

נתניהו הוסיף:  “אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן, שילמו אחר כך מחירים כבדים בהרבה. אנחנו נגד עימות, אך אם צריך עדיף עכשיו מאשר מאוחר”.

לדבריו, “ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל”טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ”מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר”.

ביום רביעי ייצא נתניהו למוסקבה לפגישה עם הנשיא פוטין ויציג בפניו, בין היתר, את המידע שבידי על איראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות