כך עבד ה’עוקץ’: תושב רמת גן נעצר בחשד ש’עקץ’ עמותות ובתי חב”ד

שלוחי חב"ד וראשי עמותות בישראל ובאירופה 'נעקצו' בידי חשוד שהציג עצמו כ'תורם נדיב שמעוניין להעביר תרומות לעמותה' • אלא שכדי לקבל את הכסף ביקש לבצע העברה מיידית של "דמי טיפול וביול" בסך אלפי שקלים • אתמול נעצר תושב רמת גן בשנות ה-70 לחייו, שפעל יחד עם אדם נוסף
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ח / 09.04.2018 14:41

מעצר בפרשת ‘עוקץ’: חוקרי המשטרה עצרו אתמול (ראשון) גבר בשנות ה-70 לחייו, תושב העיר רמת גן, החשוד בהוצאת כספים במרמה מעמותות ומאנשי עסקים – תוך התחזות והצגת מצג שווא.

מחומר החקירה עולה כי במהלך השנה האחרונה, פנה החשוד ביחד עם אדם אחר אל ראשי עמותות, ובהם גם מנהלי בתי חב”ד – בעיקר באירופה – תוך הצגת מצג שווא לפיו ‘גורם מעוניין להעביר תרומות לעמותה’, וכך הצליחו בדרכי מרמה והונאה להוציא מהעמותות אלפי ש”ח.

אתמול, כאמור, נעצר אחד מהחשודים, והיום מתקיים דיון בבית משפט השלום בתל אביב לצורך הארכת מעצרו.

לפי החשד, החשוד פעל במשך תקופה ארוכה, כאשר מנהלי העמותות התורניות קיבלו שיחות מאת ‘תורם’ שחש ‘אסיר תודה’, ומודיע כי הוא מבצע באופן מיידי העברה של סכום גדול מאוד לטובת העמותה או בית חב”ד.

ה’עוקץ’: יש לבצע מיידית העברה של “דמי טיפול וביול” בסך אלפי שקלים.

על פי החשד , החשוד המרכזי פעל עם מספר ‘סייענים’ שונים, בארץ ובחו”ל, וניסיונות העוקץ נמשכו גם בתקופה האחרונה, למרות שהוגשו תלונות במשטרה כבר לפני מספר חודשים על ידימנהלי עמותות ושליחים של חב”ד, שנפגעו מפעולות ה’עוקץ’.

לפי אחת התלונות, שפורסמה באתר חב”ד-COL, שליח חב”ד ‘נעקץ’ כאשר החשוד התחזה לתורם נדיב אלמוני, שמעוניין לתרום תרומה עצומה, וביקש  העברה של אלפי שקלים לצורך דמי הביול והטיפול. בנוסף ביקש ה’נדיב’ כי בית חב”ד יסייע ו’יתרום’ לצד ג’ – אדם המתגורר בישראל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל עצוב
    09/04/2018 16:18
    חיים עובדיה
  1. זקן בן 70 ועדין גנב אין מעצורים לבני אדם אפילו נחמן פארקאש הוריד נעלים ושוב לבש אותם לצערינו גנב תמיד ולעולם גנב זה האמת בבקשה לשחרר את בן ה70 בממשלה הגנבים יותר גדולים בעיריות הגנבים ענקים

  2. אנשיי המוסד נחשפים
    09/04/2018 18:44
    עידו מטולי
  3. איש המוסד לשעבר רוני ימין מירמת גן נחשף על ידיי גורמיי ביטחון בעדות סגורה אך נותנים לזה ליקרות