הרס, ירי ורימונים: כך נסחטו בעלי עסקים בנצרת לשלם ‘דמי חסות’

מאות שוטרים, בלשים וחוקרים פשטו על בתיהם של חברי כנופיה שהטילה אימה על בעלי עסקים בנצרת ועצרו 15 חשודים • השיטה: קטטה מבוימת בתוך בתי העסק, תוך גרימת נזקים - ולאחר מכן דרישת תשלום כדי למנוע מקרים דומים
חיים טוויל
כ"ד אדר התשע"ח / 11.03.2018 12:39

מאות שוטרים ובהם לוחמי יחידות מיוחדות, בלשים, חוקרים, לוחמי משמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי פלילי פשטו לפנות בוקר (ראשון) על בתי חברי כנופיה בנצרת, שבמהלך החודשים האחרונים הטילה אימה על אזרחים, בעלי עסקים ובעלי מסעדות – ועצרו 15 חשודים.

על פי החשד, חברי הכנופיה דרשו תשלומים קבועים מבעלי עסקים, מסעדות ובתי קפה, ואלה שסירבו סבלו ממסכת הפחדות, פגיעה ברכוש ואף איומים על חייהם.

במהלך חקירת המשטרה נחשפה השיטה בה נהגו חברי הכנופיה לסחוט את דמי החסות: חבריה היו מגיעים לבית עסק כשלהו ומתחילים לנהל ויכוח מבוים, במהלכו היו מתפרעים ומשליכים חפצים מכל הבא ליד, תוך שהם גורמים נזק רב למקום.

לאחר מכן הם היו פונים לבעל העסק ב’הצעה’ לשלם להם, על מנת שמקרה כזה לא יחזור על עצמו.

בעלי העסקים ״שלא הבינו את הרמז״ ולא שילמו לסוחטים, נחשפו לסכנה ממשית, כשלפי החשד, חברי הכנופיה ביצעו ירי לעבר אותם עסקים ואף לבתיהם הפרטיים של הבעלים במטרה להפחידם ולאלצם לשלם.

במקרים מסוימים האיום אף עלה מדרגה ורימונים הושלכו לביתם ולעסקיהם של הסרבנים.

למעלה מ-10 חודשים נמשכה חקירת המשטרה בשיתוף עם פרקליטות מחוז צפון, עד שהובילה למבצע המעצרים.

במהלך הפשיטה תפסה המשטרה שני רכבי יוקרה, סמים רבים מסוגים שונים, 100 אלף שקלים במזומן ורכוש כולל בשווי של כמיליון שקלים.

המשטרה תבקש מבית המשפט לחלוט את כל הרכוש.

החשודים הובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

ממשטרת ישראל נמסר: “על כל אזרח שנופל קורבן לסחיטה לא להיכנע ולהודיע מיד למשטרה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח שקט ושלווה ומעודד את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כלפי אותו קורבן וקורבנות נוספים.

“המשטרה תמשיך להיאבק בתופעה בנחישות לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם עבריינים באשר הם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות