סקר: הישראלים מאמינים שחשיפת המסרונים תשפיע על פרשות נתניהו

בסקר שערכו 'הגל החדש' למען עיתון 'ישראל היום', עלה כי רוב גדול חש שאמונו במערכת המשפט התערער בעקבות חשיפת התכתבויות בין השופטת לחוקר בתיק 4000
שלמה בן חיים
י"ג אדר התשע"ח / 28.02.2018 08:04

סקר “ישראל היום”־הגל החדש מגלה כי רוב גדול מהציבור הישראלי חש שאמונו במערכת המשפט התערער בעקבות חשיפת התכתבויות בין השופטת לחוקר בתיק 4000.

מהנתונים עולה כי רוב בקרב הנשאלים – 59% – חשים שרמת אמונם במערכת המשפט נפגעה לנוכח חשיפת ההתכתבות בין השופטת לבין החוקר. 18% השיבו כי הפרשה לא פגעה באמונם במערכת המשפט, ו־23% טרם גיבשו דעה בסוגיה.

50% סבורים שלמרות פרסום המסרונים – אין צורך לפסול חומרי חקירה בתיקי נתניהו • 26%: דווקא צריך • 55%: הפרסום ישפיע על החקירות

עוד עולה מהסקר כי חרף בעיית האמון שהתעוררה בעקבות הפרסום, המשתתפים בסקר עדיין חצויים בשאלה אם יש לפסול כעת את המידע שהצטבר בחקירות חקירות ראש הממשלה. 50% מהנשאלים סבורים כי אין צורך לפסול חומר חקירתי שנאסף בפרשות נתניהו; 26% מאמינים, לנוכח הפרסום, שדווקא צריך לפסול חומרי חקירה; ו־24% השיבו כי אין להם דעה בעניין.

נתוני הסקר עולה גם כי יותר ממחצית מהנשאלים מאמינים שחשיפת פרשת המסרונים צפויה להשפיע על פרשות נתניהו. 24% מהם חושבים שההתכתבויות ישפיעו על תיק 4000, ו־31% מהם סבורים שהמסרונים ישפיעו על כל פרשות ראש הממשלה. זאת לעומת 45% שמאמינים כי הפרסום לא צפוי להשפיע כלל על הפרשות, וכי החקירות יימשכו כפי שהתנהלו עד כה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות