המחוזי דחה הערעור של אלוביץ’ וניר חפץ: יישארו במעצר עד ראשון

שני החשודים המרכזיים בתיק 4000 יישארו במעצר עד יום ראשון • נציגת הפרקליטות אמרה בדיון: שווי ההטבות לבזק מגיע עד מיליארד שקל • אלוביץ התכוון לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, אולם חזר בו
חיים טוויל
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 18:43

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את בקשת הערעור על מעצרם של שניים מהחשודים המרכזיים בתיק 4000: בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ’, ויועץ התקשורת ניר חפץ.

השניים, שהמשטרה טוענת כי הם מנסים לשבש את חקירתם, יישארו במעצר עד יום ראשון, כפי שנקבע אתמול בבית משפט העליון.

מטעמו של אלוביץ’ נמסר תחילה כי הוא מתכוון לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, אולם לבסוף נסוג מהצעד.

בדיון טענה נציגת הפרקליטות כי מדובר ב”רתימת אתר מוביל לצורך סיקור מיטיב תמורת הטבות רגולטוריות מטעם שר התקשורת ומנכ”ל משרד התקשורת, ששוויין עבור ‘יורוקום’ הוא בין 680 מיליון שקל במזומן ועד כמיליארד שקל, כולל תמורות מותנות בעסקת המיזוג”.

לדבריה,  “מעבר לכך, יש ניסיונות שיבוש חקירה ממושכים על ידי שני החשודים”.

עו”ד קוסטליץ, המייצג את ניר חפץ, אמר בדיון: “אי אפשר להפריז בחומרת האירוע שארע ביום ראשון האחרון” – בהתייחסו לפרשת המסרונים. “לא היה כדבר הזה במדינת ישראל. התשתית העובדתית המונחת היא מוסכמת. די לי בהודעה של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה – האירוע מנוגד לעקרונות יסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית. מדובר באירוע חריג ומצער”.

עו”ד ז’ק חן, המייצג את אלוביץ’, אמר: “הדברים הם צועקים. אין צורך לחזור עליהם שוב ושוב כדי שהמסר יעבור. דוקרינטת ההגנה מן הצדק לא עוסקת במניעים של הרשות החוקרת, אלא בתוצאה. התוצאה היא פגיעה קשה בצדק ובהגינות. האינטרס הציבורי דורש תרופה – יותר מאשר מיצוי ההליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות