“יוהרה, כסילות ומסרוני ווטסאפ” • ההמלצה: דין משמעתי לשופטת מתיק 4000

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט אליעזר ריבלין, החליט שהשופטת פוזננסקי-כץ תועמד לדין משמעתי • שקד וחיות הודיעו: נלמד את הדו"ח כדי לקבל החלטה מתאימה
חיים טוויל
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 16:37

תיק 4000: נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, ממליץ היום (שלישי) להעמיד לדין משמעתי את השופטת רות פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב.

ההחלטה התקבלה לאחר שבחדשות עשר פורסמו מסרונים שהוחלפו בין השופטת ובין חוקר הרשות לניירות ערך, עו”ד ערן שחם שביט.

משמעות ההחלטה היא כי נגד השופטת לא יפתחו הליכים פליליים, זאת למרות המעשה החמור שנחשף בדיווח.

דוח הנציב שנפתח בכותרת “היוהרה, הכסילות ומסרוני הווטסאפ”, חריף וחושף פרטים חדשים על הפרשה.

הקשר “הפסול” בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ למנהל החקירה מטעם הרשות, עורך הדין ערן שחם שביט, החל עוד בטרם חילופי המסרונים.

השופטת, בזמן שהייתה בשנת שבתון, קיבלה פנייה משחם-שביט שתשוב ותדון בתיק 4000. “כאן נזרעו הזרעים הנוספים של ההתנהלות השיפוטית הקלוקלת ושל הפרקטיקה המערכתית הפסולה”, כתב ריבלין, שגם ביקר את הממונים עליה שאפשרו לה לשוב ולדון בתיק.

ריבלין חושף כי הקשר בין  השניים נמשך על פני ימים רבים – קשר “שהדרדר במהרה לדיאלוג פסול…  פנה עו”ד שחם-שביט מספר פעמים ישירות לשופטת, בענייני הדיונים הקבועים במעמדו.. כך למשל הוא מודיע לה על המועד בו יגיעו אליה לדיון נציגי הרשות, מוסר לה מראש מידע על עמדות נציגי הרשות כפי שתובאנה בביהמ”ש ופונה בשאלות לוגיסטיות אחרות אליה.

 “טיב ההתכתבויות ביניהן מגלה כי נציג הרשות לניירות ערך, בהסכמת השופטת ובשיתוף פעולה שלה, ‘עקף’ את הדרך המנהלית בכל הנוגע לקשר בין שופט לבעלי דין”, המשיך ריבלין וקבע: “התנהלות זו פגומה מיסודה”.

בהודעה משותפת שפורסמה מטעם נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים נאמר: “נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים קיבלו היום בצהריים את החלטתו של נציב תלונות הציבור על שופטים, המשנה לנשיא (בדימ’) פרופ’ אליעזר ריבלין, בבקשת הבירור שהגישו הנשיאה והשרה בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב-יפו.

“הנשיאה והשרה מתכוונות ללמוד את החלטת הנציב על מנת לקבל החלטה מתאימה. הנשיאה והשרה מודות לנציב תלונות הציבור על שופטים על שטיפל בבקשת הבירור ללא דיחוי ועל עבודתו היסודית”, נאמר עוד בהודעה.

בחדשות 2 דווח כי על פי הערכות, תתבקש השופטת להתפטר, ובמידה ותסרב ייפתחו נגדה הליכי הדחה בוועדה למינוי שופטים.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה מוקדם יותר היום כי היא מייחסת משקל רב לדוח של נציב התלונות על השופטים: “אני מאוד סומכת על השופט ריבלין. הוא אדם דקדקן ולא סתם ביקשנו ממנו לברר את הסיפור. הוא השתמש גם בחקירה של ערן שחם בנציבות. הוא לא תשאל רק את השופטת, הוא תשאל גם את נציגי להב 433”.

שקד הוסיפה: “כשפורסמו כל העובדות התמונה השתנתה קצת. אני רוצה קודם כל ללמוד את העובדות, להכיר את הפרטים, ואחר כך הכול פתוח. מה שצריך לעשות נעשה. מאז התקרית דיברתי עם כמה שופטים בהווה ובדימוס ופרקליטים. כל השופטים שאני דיברתי איתם אמרו לי שבוודאי שמסתמסים על מנת לתאם, גם השופטת הזו וגם אחרים שאין להם עוזרים – והם עושים בעצמם את התיאומים. אבל לדבר על מספר ימי המעצר זה דבר שלא צריך לעשות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שופט ישפוט שופטת
    28/02/2018 07:30
    גועל נפששש
  1. ואולי גם השופט צריך להשפט
    עו”ד שקרנים, מגינים על רוצחי ילדים, שופטים לא ראויים קובעים גורלות של אנשים….