מביך: מה ההוכחה של אלשיך שהיו מעקבים? תמונות שצילם עיתונאי

במשטרה מצביעים על תיעוד ביתו של ניצב בדימוס מני יצחקי כניסיון לפגוע באנשי אגף החקירות • אלא שהתיעוד בוצע חצי שנה לפני חקירות נתניהו • לפני כמה חודשים פנה המפכ"ל למנדלבליט ולפרקליט המדינה עם 'מידע מודיעיני': השניים ביקשו את המידע - אבל אלישיך לא חזר • יואב יצחק: "כמה שטויות במוחו הקודח של אלשיך"
חיים טוויל
כ"ד שבט התשע"ח / 08.02.2018 23:23

יממה אחרי שמפכ”ל המשטרה רוני אלשיך טען בראיון שהעניק לתכנית ‘עובדה’ כי “חוקרים פרטיים שנשכרו על ידי ‘גורמים רבי כוח’ אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו” – נחשפו היום (חמישי) התמונות העומדות בבסיס טענות המשטרה על מעקבים.

הערב התפרסם ב’כאן’ כי סמוך למועד שבו התבטא המפכ”ל בשיחות סגורות על גורמים שמנסים לפגוע באגף החקירות – צולם ביתו של ניצב בדימוס מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר, והועלתה טענה שבוצעו בו עבירות בנייה.

לעיריית ירושלים הוגשה תלונה בעניין. היא נבדקה ובהמשך שללה אותה העירייה.

אלא שהתבטאות המפכ”ל ותיעוד ביתו של יצחקי התרחשו בחודש יוני 2016, חצי שנה לפני חקירת ראש הממשלה באזהרה. התמונות פורסמו אז באתר news1 של העיתונאי יואב יצחק.

במשטרה מצביעים על האירוע כניסיון לפגוע באנשי אגף החקירות.

ב’כאן’ דווח עוד, כי  לפני כמה חודשים פנה המפכ”ל אלשיך ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן עם ‘מידע מודיעיני’ שהעלה חשד כי אכן ישנם ניסיונות לעקוב אחר קציני משטרה.

השניים ביקשו מהמפכ”ל להעביר אליהם כל מידע נוסף או עדות שבידי המשטרה, כדי להחליט אם וכיצד לקדם את הנושא. למרות זאת, אלשיך לא חזר עם מידע נוסף מאז – ובדיקה לא נפתחה.

בעקבות הפירסום צייץ הערב העיתונאי יואב יצחק, כי בניגוד לטענת מפכ״ל המשטרה, התמונות שתועדו מחוץ לביתו של ניצב מני יצחקי, תועדו על ידו וביוזמתו, ללא שום קשר לראש הממשלה.

“מדהים. מפתיע”, צייץ יצחק בחשבון הטוויטר שלו. “המפכ״ל אלשיך מכוון לידיעה שחשפתי בדבר עבירות הבניה שביצע מני יצחקי. על זה בנה האשמות שווא ששוגרו חוקרים פרטיים. אני נסעתי וביקרתי סביב ביתו של מני יצחקי. אני צילמתי. ואני פרסמתי. חוקרים פרטיים? לא ולא. כמה שטויות במוחו הקודח של אלשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות