חסידי גור, חילונים ובדואים הפגינו ליד ערד: נגד הקמת מכרה פוספטים

"גונבים לנו את האוויר": בהפגנה משותפת לציבור החרדי, החילוני והבדואי באיזור ערד השתתפו סגן השר יעקב ליצמן, ח"כים מהרשימה המשותפת, כולנו והמחנה הציוני • המטרה: מלחמה בהקמת מכרה הפוספטים בשדה בריר
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 19:30

כ-3,000 חרדים, חילונים ובדואים, תושבי ערד והיישובים הבדואיים באזור, הפגינו היום (חמישי) בכניסה לעיר נגד התוכנית להקמת מכרה פוספטים בשדה בריר, הממוקם סמוך לערד.

להפגנה הגיעו גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וחברי כנסת מהרשימה המשותפת, המחנה הציוני  וכולנו.

המפגינים “הניפו שלטים שעליהם נכתב: “ילדי ערד רוצים להיות בריאים” ו”שדה בריר – גונבים לנו  את האוויר”.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את הכרייה. בעקבות כך, לפני כשבועיים אישר קבינט הדיור את התוכנית, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת תפקידו כשר הבריאות, הגיש ערר על ההחלטה.

בערר שהגיש הסביר נתניהו שעל פי עמדת משרד הבריאות, במקרים של תוכניות בעלות פוטנציאל השפעה משמעותי על הבריאות, יש לבצע תסקיר ייעודי שבו נידונות ההשלכות שעלולות להיות לפרויקט.

ליצמן נאם בהפגנה ואמר: “ההפגנה היום פה צריכה להיות בעיקר כדי לשמור על הבריאות, ולא משנה מאיפה הם ומי הם. בריאות זה דבר שאין מחסום. אותן הבעיות, אותן המחלות. ואנחנו חייבים למנוע את ההחלטה של הוועדה העליונה שהחליטה לאשר את הכרייה. אני אומר מתוך אחריות, יש מקום אחר לעשות את זה, זה לא חייב להיות פה. אם יש מקום אחר, לא צריך לסכן את הציבור”.

ח”כ דב חנין מהרשימה המשותפת נאם בהפגנה ואמר: “איך זה יכול להיות שמכרה שנקבע כבר שיסכן חיי אנשים ובריאות ויביא לגירוש אלפי בדואים מבתיהם, ממשיך להיות מקודם למרות כל האזהרות? יש לנו בממשלה מי שרואים פוספטים ודולרים שירוויחו הטייקונים לפני שהם סופרים את האזרחים”.

ח”כ יעל כהן פארן מהמחנה הציוני אמרה: “העידן שבו אנחנו צריכים לבחור בין תעסוקה לבין בריאות עבר מהעולם ולא ניתן לשדה בריר להחריב את ערד ולפגוע בילדי האזור. זה מאבק על החיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות