נתניהו: “אין כאן התקפה אישית על המפכ”ל. לחקור את האמת – ומיד”

נתניהו קורא ל"חקירה מהירה", בעקבות טענת המפכ"ל כי הופעלו חוקרים פרטיים נגד חוקריו • נתניהו שב ושאל: "חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם יכולים לעבוד באופן אובייקטיבי?" • הפרשן עמית סגל: אם אלשיך צודק - שנתניהו יתפטר מיד בבושת פנים. אם המציא - שאלשיך יתפטר
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 16:59

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר היום (חמישי) כי בפוסט שפרסם  הלילה, לא תקף את מפכ”ל המשטרה, רוני אלשיך, באופן אישי.

בפוסט נוסף שפרסם בצהרים התייחס  נתניהו, לטענות המפכ”ל בתוכנית ‘עובדה’, לפיהן היה ניסיון לבלוש אחרי החוקרים של הפרשות שנקשרו בשמו של נתניהו – ואמר כי יש לפתוח בחקירה כדי לבדוק את הטענות.

“דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם, היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם”, כתב ראש הממשלה. “האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?”, תהה ראש הממשלה.

נתניהו המשיך וכתב: “אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה”.

לדבריו, “לא אנו הזמנו את הראיון ב’עובדה’, לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הראיון בסמוך לפרסום ההמלצות”.

ראש הממשלה הוסיף: “הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומייד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק”.

עמית סגל, הפרשם הפוליטי של חדשות 2 צייץ היום: “אתמול הוטלה פצצת אטום. אחרי ההכחשות והמגננות של דוברי המשטרה בשכר ובהתנדבות, המפכ״ל אמר שבידיו מידע ברזל על הפעלת חוקרים פרטיים נגד חוקרי נתניהו.

“אם הוא צודק – ווטרגייט; אם הוא טועה – תעלת בלאומליך. אם צודק – שנתניהו יתפטר מיד בבושת פנים. אם המציא – שאלשיך יתפטר. ועדת חקירה מיד”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, ראש הממשלה התייחס הלילה בחשבון הפייסבוק שלו לדברים שאמר המפכ”ל בראיון שהעניק לתכנית ‘עובדה’: “מזעזע לגלות שהמפכ”ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית. מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה”.

ראש הממשלה הקשה: “איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו? כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים?”

נתניהו הדגיש: “צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו”.

לדבריו, “הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים – ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה”.

אמש שודר בתכנית ‘עובדה’ ריאיון עם מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, במהלכו אמר כי “חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו”. לדברי אלשיך החוקרים נשכרו על ידי “גורמים רבי כוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני לא יודע אם אתה אשם. אני יודע שאתה מתנהג כמו אשם.
    09/02/2018 18:28
    יובל
  1. אני לא יודע אם אתה אשם. אני יודע שאתה מתנהג כמו אשם. מאוד אשם.
    מה קשורה המוטיבציה של החוקרים? מי רוצה חוקרים בלי מוטיבציה? (חוץ מפושעים?)
    החוקרים לא אמורים להיות אובייקטיביים. רק הראיות.
    בהצלחה חבר!