ליבני: הגיע הזמן שרבנים לא יוכלו לומר כל מה שהם רוצים. זה ייפסק

חברת הכנסת ציפי ליבני מהמחנה הציוני יוזמת חוק נגד רבנים בשירות הציבורי: "הגיע הזמן שיידעו שיש מעליהם בית דין משמעתי" .• הרב שמואל אליהו: "מנסים לשים את הרבנים בעמדה שאסור לנו לדבר"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 11:35

נלחמת ברבנים? חברת הכנסת ציפי ליבני מהמחנה הציוני יוזמת הצעת חוק נגד רבנים בשירות הציבורי, שתביא להעמדתם בפני בית דין משמעתי.

בראיון שהעניקה הבוקר (רביעי) לתכנית ‘קלמון ליברמן’ ברשת ב’, אמר חברת הכנסת כי “הגיע הזמן שיידעו שיש מעליהם בית דין משמעתי והם לא יכולים לומר כל מה שהם רוצים, כולל פגיעה בצה”ל ובנשים. רוצים להיות חלק מהממלכה – קבלו את כלליה”.

לבני השתלחה ברבה הראשי של צפת ואמרה: “אין יום שהרב שמואל אליהו לא מספק אמירה גזענית או אמירה נגד צה”ל. זה חותר נגד הערכים והמוסדות החשובים ביותר במדינה, הדבר הזה חייב להיפסק”.

היא הוסיפה: “אי אפשר לתת לבעל תפקיד אחד לשפוט את חברו לתפקיד. רב עיר אחד שישפוט רב עיר אחר – זה לא לעניין”.

רב שמואל אליהו הגיב בתכנית על יוזמת החקיקה של ציפי לבני: “שרת המשפטים לשעבר לא הכינה שיעורי בית. האמירה שרבנים יחפו אחד על השני הוכחה כלא נכונה, בניגוד למקרים כמו תלמה ילין. אם אמרתי שלדעתי הרמטכ”ל שגה, ואפילו אמירות חריפות יותר, מה לא לגיטימי בזה? הזוי שיש נגדי עתירה.

“כמו שלכם בתאגיד מותר למתוח ביקורת ולאמנים בתיאטרון מותר, כך גם לי. מנסים לשים את הרבנים בעמדה שאסור לנו לדבר”.

על האמירה שאסור להשכיר דירות לערבים – אמר: “אני עומד מאחוריה. אני לא מדיר אותם, אני אומר שיש מקומות של יהודים ויש מקומות של ערבים. כשמערבבים, מקבלים מה שקרה שלשולם באריאל”.

כפי שדווח בחרדים 10, ח”כ ציפי לבני הגיבה ביום שני על דבריו של הראשל”צ הגר”י יוסף נגד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, לפיהם בתי המשפט הישראלים גרועים מערכאות של גויים – וקבעה כי הוא לא יכול לכהן בתפקיד רשמי.

“שמעתי שהרב הראשי לישראל, הראשון לציון, אמר שפנייה לבתי המשפט גרועה מפנייה לערכאות של גויים. מי שלא מוכן לקבל את בתי המשפט בישראל, לא מקבל את ישראל כמדינת חוק ולא יכול לכהן בה בתפקיד רשמי”.

.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתי כבר יגיע הזמן שגם פוליטקאים לא יוכלו לומר כל מה שהם רוצים ?
    07/02/2018 12:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הגיע הזמן שגם פוליטקאים לא יוכלו לומר את כל השטויות שהם רוצים …

  2. לכם מותר......
    07/02/2018 13:25
    sami
  3. לחברי הכנסת וכן כל יור ארגון למניהים יכול לפתוח את הפה ולהגיד כל מה שעולה על רוחכם.
    לרבנים אסור?
    יש רבנים שהם לא רבנים באמת ויש להם פה ללא חסימות כמו להרבה חילוהים לדאבונינו ויש גדולי תורה וגדולי ישראל שרק הם יגידו כל מה שעולה על רוחם היהודית ושפתם הנקיה ואין הם מנוולים את הפה כמו…….

  4. דמוקרטיה רק לשמאלנים
    07/02/2018 15:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. דמוקרטיה רק לשמאלנים

  6. בדיוק מה שהרצל רצה
    07/02/2018 18:04
    אני
  7. לשים את הרבנים בגטאות!

  8. ליבני
    07/02/2018 20:08
    דרי
  9. ציפורע, הגיע הזמן שפרופסורים לא יוכלו להגיד את כל מה שיש להם הם צריכים לדעת שיש בית דין משמעתי מעליהם. זה ודאי ייפסק. ואת תעשי טובה לאנושות וצאי לנו מהנוף

  10. נגד קאדים לא הייתה מעיזה
    07/02/2018 23:22
    מוחמד
  11. אין בכלל צורך להסביר את צביעותה.. שהרי נגד יאיר גולן סגן הרמטכ”ל שאמר שיש אלמנטים נאצים בחברה.. היא לא הציעה לסתום את םיו.. גם לא נגד משפ’ גפן.. בודאי שלא נגד מרצים ופרופסורים שאמרו אימרות חריפות נגד הצבא.. או עיתון הארץ.. שמתבטא חזור והשכם בביטים חמורים נגד צה”ל.. ואפי’ לא נגד המחבלת מהמרמה שמקבלת משכורת מהמדינה.. וודאי לא לאהוד ברק שעודד מרד.. לכולם יש חסינות.. כי הם מהצד שלה.. הצד הנכון.. רק לרבנים צריך לסתום את הפה..
    רק שאלה אחת לי.. האם ליבני הייתה מעיזה לומר זאת על קאדים? על כוהני דת דרוזים? מה הייתה תגובתה לו מישהו היה אומר זאת? או תגובת התקשורת?