מזעזע: צה”ל איים על הצעיר החרדי שחלה בסרטן עד 4 ימים לפני מותו

אברהם כהן ז"ל, חולה סרטן חרדי, הציג לצבא אישורים רפואיים - אך בלשכת הגיוס לא האמינו והמשיכו להטריד את אביו עד לפני פטירתו, לפני כשבועיים • הפטור משירות הגיע רק לאחר מותו • דובר צה"ל: "מצרים על האירוע. נביע התנצלות כנה על האופן בו התנהל השיח עם אביו של המנוח"
חיים טוויל
כ"ח טבת התשע"ח / 15.01.2018 14:03

צה”ל איים על חרדי שחלה במחלת הסרטן כי ייחשב לעריק ומעמדו כבן ישיבה יישלל – אם לא יתייצב בלשכת הגיוס. כך חשף היום (שני) העיתונאי אוריה אלקיים ב’כאן’.

אברהם כהן בן ה-18, צעיר חרדי, שנפטר לפני כשבועיים ממחלתו, הציג לצבא אישורים רפואיים ואביו הגיש פניות רבות בשמו, אך בלשכת הגיוס המשיכו לטלפן לאב ולהזהיר כי על בנו להתייצב, למרות מצבו הרפואי.

באחת השיחות, יצרה נציגה מלשכת הגיוס קשר עם האב, כדי לעדכנו כי בקשה שהגיש לצה”ל בשם בנו החולה מבוטלת. לטענתה, כל עוד אברהם בעצמו לא יפנה לצה”ל, לא ניתן יהיה לטפל בבקשתו.

“התעניינתי מתי אוכל לדבר עם המלש”ב כשהוא לא חולה כדי לא להטריד אתכם”, אמרה לאב – שהפציר בה: “תפסיקו להטריד. הוא בחור חולה, זו לא שפעת שמחר הוא יהיה פתאום בריא. תבינו את המצב של הבן אדם”. ונציגת צה”ל  השיבה: “תעדכן את הבן שלך שהבקשה לא מאושרת”.

“אני מזועזע מההתנהגות של הצבא. זו התנהגות מחפירה”, אמר היום האב עקיבא.

לדבריו, “בצבא לא ניסו לאמת את הנתונים שמסרתי להם פעם אחרי פעם. לא הייתה פנייה שלא הגבתי עליה בצורה עניינית. במקום לקרוא את המסמכים, הם בחרו להטריד ולאיים. אין לי ספק שזה הכביד על המחלה של בני”.

האב  טען עוד: “הם נהגו להציק עד ארבעה ימים לפני פטירתו. רק אחרי שגורם רפואי הפציר בהם, הם הפסיקו”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה לפרסום: “צה״ל משתתף בצער המשפחה ומצר על האירוע. כמו כן, נביע התנצלות כנה על האופן בו התנהל השיח עם אביו של המנוח. המפקדים ביחידת מיטב שוחחו עם האב והתנצלו בפניו על אופן הטיפול במקרה. האירוע יתוחקר ויוסקו המסקנות המתבקשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צהל
    15/01/2018 20:11
    שלמה
  1. חסר שיעשו לבתי גם ככה אוי להם בתי חולה וגם הם מטרידים אותנו