תחת צמיגים בוערים: 500 מתפללים הדליקו נר שמיני בקבר יוסף • צפו

בעת התפילות התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה ערבים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ביצעו ירי לאוויר על מנת לפזר את ההתקהלויות ועצרו שלושה פורעים
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ח / 20.12.2017 12:23

כוחות צה”ל ומג”ב אבטחו הלילה (רביעי) את כניסתם של כ-500 מתפללים למתחם קבר יוסף בלב העיר שכם.

הכניסה אל הקבר, בנר שמיני של חנוכה, התבצעה לאחר ימים ארוכים של הכנות ואיתור נתיב הכניסה הטוב והמוגן ביותר להכנסת המתפללים, שביצע גדוד שקד, הנמצא בתעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ‘שומרון’.

בעת התפילות התפתחה הפרת סדר אלימה, במהלכה ערבים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות, אשר הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ביצעו ירי לאוויר על מנת לפזר את ההתקהלויות ועצרו שלושה פורעים.

מצה”ל נמסר: “נבדקת טענה על שלושה פלסטינים פצועים”.

קצין ההגמ”ר של החטיבה המרחבית שומרון, סרן שלומי כהן, מספר: “כאחת לחודש מאפשרת חטיבת שומרון כניסת מתפללים לקבר יוסף ומאבטחת את הכניסה, במטרה לאפשר את התפילות במקום כסדרן.

“הכניסות אל העיר נעשות באופן מרוכז, ומתאפשרות בתיאום מסודר אל מול החטיבה. כוחות החטיבה פועלים במטרה לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את בטחונם של המתפללים. קיים שיתוף רציף והדוק עם ההתיישבות בגזרה ואנו שמחים על כך. אמש, סוכמה התפילה בהצלחה ובביטחון. צה״ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להמשיך ולשמר את בטחון התושבים והגזרה בכלל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות