צה”ל על הפצצת מנהרת הטרור: “לא הייתה לנו כוונה לחסל את הבכירים”

דובר צה"ל: "צה"ל לא השתמש בשום חומר נפץ או חומרים האסורים בשימוש וכל הגעת הבכירים לשטח הייתה כדי לחלץ את הלכודים ואז הם נפגעו מחומרי נפץ שהיו במנהרה" • בין ההרוגים: מפקד הג'יהאד במחוז המרכז ברצועה וסגנו • צה"ל: לא עושים אבחנה למי שייכת המנהרה. חמאס אחראי
חיים טוויל
י"א חשון התשע"ח / 30.10.2017 22:18

דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, התייחס הערב (שני) לאיומים מצד ארגוני הטרור לנקום בישראל, לאחר שכוחות צה”ל חשפו מנהרת טרור שחצתה את הגבול לישראל והפציצו אותה.

“הפעולה בצהריים בה הופצצה מנהרת טרור הייתה פעולה יזומה של צה”ל בשטח ישראל – וכוונת הפיצוץ הייתה כדי להוציא את המנהרה מכלל שימוש”, אמר תא”ל רונן מנליס.

הוא הדגיש: “צה”ל לא השתמש בשום חומר נפץ או חומרים האסורים בשימוש וכל הגעת הבכירים לשטח הייתה כדי לחלץ את הלכודים ואז הם נפגעו כתוצאה מחומרי נפץ שהיו במנהרה”.

הוא ציין כי בצה”ל לא עושים אבחנה למי שייכת מנהרת הטרור – והוסיף כי בצבא רואים את חמאס כאחראי לכל מה שנעשה ברצועה.

“בצה”ל ערוכים בכל מקרה לכל תרחיש וגם נעשו התאמות ברמת השטח לפי הערכות מודיעיניות ולפי המצב בשטח”, הוסיף.

באשר למנהרה, אמר דובר צה”ל: “מערכת הביטחון ידעה על המנהרה מזה זמן וכל הכוונה היתה להשמיד מנהרה שחצתה את הגדר לשטח ישראל”.

קודם לכן הכריז דובר הג’יהאד האיסלמי לרשת אל-מיאדין כי פיצוץ מנהרת הטרור שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, היא “הכרזת מלחמה ברורה מצד ישראל”, וכי הארגון יקבע את דרך התגובה בשעות הקרובות. לדבריו, “כל האופציות פתוחות”.

גם ארגון חמאס הגיב על הפיצוץ, ומסר כי מדובר ב”פשע ציוני חדש” שהוא “הסלמה מסוכנת נגד העם במטרה להחריב את מאמצי האחדות הפלסטינית והשארת הפילוג”.

הפלסטינים דיווחו כי בעקבות הפיצות נהרגו 12 מחבלים – אך ככל הנראה מדובר במחבלים שהגיעו למנהרה לאחר התקיפה של צה”ל, במטרה לאתר את החופרים שאבד איתם הקשר.

כתוצאה מהרעידות, מהאבק הרב ומההתמוטטויות הנוספות שהתרחשו, נהרגו רוב הפעילים.

בין ההרוגים בפיצוץ מפקד הג’יהאד האסלאמי במחוז המרכז ברצועה ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיצוץ המנהרה הכרזת מלחמה . וחפירת המנהרה חתירה לשלום
    30/10/2017 22:38
    אאי
  1. למה לא כל יום

  2. ה' ינקום במחבלים .
    31/10/2017 01:30
    שוש. פ"ת.
  3. ברוך ה’ . הקב”ה עוזר לנו. הערב, יא’ חשון, הילולת רחל אמנו, שמתפללת על עם ישראל . נאמר:”בור כרה ויחפרהו, יפול בשחת יפעל…”- “חרבם תבוא בליבם, וקשתותם תישברנה. “! הם מתעסקים בהרס ובשהידים, במקום לדבר על שלום ופריחה. אין אמונה בערבים, גם לא בזוהיר בהלול הצבוע ! קיבל מהמדינה, קודם, ועכשיו יורק ! גם הוא וחבריו מהרשימה המשותפת, צריכים לשבת בכלא, אינשאללה !!!

  4. להרוס את עזה !
    31/10/2017 01:35
    שוש. פ"ת.
  5. הערבים ממשיכים להכין עצמם למילחמה בנו, ואילו, אירגוני השמאל בארץ, מאמינים, שהידברות עם הערבים-השקרנים, יביא שלום! זו נאיביות !!!גם ערביי ישראל, הם שונאים ועוכרי ישראל. אין אמונה בהם.יש לנקוט נגדם ביד קשה. חנין זובי, טיבי, באסל, גנאיים וכל הרשימה המשותפת, מרחיקים את השלום, מקרבים מלחמה… מקומם בכלא !!!

  6. כן
    31/10/2017 05:37
    יהודי
  7. כן יאבדו כל אוייבך ישראל.