השר גלעד ארדן: הצלת חיים היא ערך עליון שמוביל שיתופי פעולה ייחודיים

בישראל החל תרגיל בינלאומי בהשתתפות ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית, תחת חסות מדינות האיחוד האירופי • התרגיל כולל יותר מ-400 משתתפים • התרחיש שתורגל: פורצת שריפה גדולה שמתפתחת לאסון אזורי
חיים טוויל
ה' חשון התשע"ח / 25.10.2017 16:22

אתמול (שלישי) החל בישראל התרגיל הבינלאומי – (Middle East Forest Fires – MEFF) בהובלת המשרד לבטחון פנים והשר גלעד ארדן.

התרגיל נערך תחת חסות מדינות האיחוד האירופי: איטליה, צרפת וספרד ובהשתתפות ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית.

במבצע לקחו חלק משטרת ישראל, נציבות כבאות והצלה, מד”א, פיקוד העורף, משרד החוץ, משרד התחבורה, מתאם הפעולות בשטחים, רח”ל וקרן קיימת לישראל.

מטרת התרגיל המשותף, אשר נתמך כספית על ידי מערך תרגולות החירום של הנציבות האירופית, לשפר את המיומנות ולשתף ידע מקצועי בתחום התנהלות במקרי חירום, תוך הצלת חיים ושמירה על הטבע ללא הבדל בין לאום וגבולות.

התרגיל כולל יותר מ-400 משתתפים פעילים מהמדינות המשתתפות, בכדי לשתף פעולה בכיבוי אש ועזרה הומניטרית בשעת אסון.

על פי התרחיש, פורצת שריפה גדולה שמתפתחת לאסון אזורי – השריפה עשויה להתפתח לאסונות נוספים וממדינה אחת לשכנתה, כוחות החירום וההצלה מכלל המדינות משלבים כוחות בתרגיל ומתרגלים יחד את כל התרחשים.

התרגיל נערך יומיים באזור הדרום במספר חזיתות: להבים, זיקים ואמציה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סייר בליווי נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי ומפקדי המשטרה בשטח התרגולת, וקיים הערכת מצב עם כלל הכוחות הבינלאומיים המשתתפים בתרגיל.

השר לבט”פ גלעד ארדן: “עבור מדינת ישראל הצלת חיים היא ערך עליון, לכן, התרגיל הזה כולל שיתוף פעולה ייחודי גם עם הירדנים הפלשתינים והאיחוד האירופי. אנו שמים את ערך הצלת החיים לפני הכל ומוכנים תמיד לתרום מהידע שלנו בשעת חירום לכל מדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות