משפחתו של ראובן שמרלינג הי”ד: “מסיבת יום הולדת הפכה ליום אבל”

חולצות עם הכיתוב "סימן שאתה צעיר" הוכנו על ידי המשפחה לכבוד יום הולדתו בחג הסוכות • נתניהו מבטיח: "נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה" • הלוויתו בצהרים באלקנה
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשע"ח / 05.10.2017 21:50

מערכת הביטחון ממשיכה לחקור את הפיגוע הרצחני בערב סוכות, בו הוכה למוות באכזריות ראובן שמרלינג הי”ד, תושב הישוב אלקנה.

הלוויתו של שמרלינג הי”ד תצא מחר (שישי) בשעה 13:45, מבית הכנסת ‘מורשת יהודית’ אלקנה – לבית העלמין באלקנה.

גופתו של שמרלינג אותרה במבנה באזור התעשייה בכפר קאסם. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום מצאו את הגופה עם סימני אלימות וחתכים בראש.

על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

בני משפחתו של שמרלינג הי”ד פרסמו הודעה בעקבות הירצחו, והדגישו כי אין להם צל שלא ספק שראובן נרצח על רקע לאומני.

”המשפחה המורחבת המומה ואבלה על הרצחו של בעל, אב וסב אהוב. למשפחה הכואבת אין ספק כי מדובר ברצח נתעב על רקע לאומני”, מסרה המשפחה.

המשפחה סיפרה כי ”ראובן (מוטי) שמרלינג ז”ל היה אדם אהוב על כל מכריו, איש חסד לכל נצרך ללא הבדל. היה מוקד של שמחה והפיץ אור בכל מסגרת שבה פעל. אדם אשר תרם ממרצו ופועלו לטובת הקהילה והיה נכון להושיט יד לעזרה לכל נזקק בכל עת ורבות מהפעמים עשה זאת בסתר”.

בני משפחתו של ראובן הי”ד סיפרו עוד, כי הוא שימש כחזן בבתי הכנסת באלקנה בתפילות הימים הנוראים, ”וכל הקהילה נרגשה מקולו הערב ותפילתו היוצאת מן הלב.

”נלקח מאיתנו ביום הולדתו ה-70 כשכל המשפחה המורחבת מתכנסת לחוג את החג כמידי שנה בשנה בחג הסוכות. מסיבת הולדתו הפכה לצערנו ליום אבלנו”, הוסיפה משפחת שמרלינג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער כבד על הרצח ואמר: “אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת שמרלינג וליישוב אלקנה על הירצחו של ראובן שמרלינג ז״ל. אנחנו נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה. יהי זכרו ברוך”.

בני משפחתו של שמרלינג תכננו לערוך לו מסיבת יום הולדת בחג, לרגל הגיעו לגיל 70 – שמחה שהפכה לאבל גדול.

בני המשפחה, בהם ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו, הגיעו בערב החג לביתו של ראובן הי”ד כדי לחגוג את יום ההולדת, אולם אז הגיעה הבשורה המרה על הרצח.

בני המשפחה הצטיידו בחולצות עליהן נכתב “סימן שאתה צעיר”, כמחווה לסבם האהוב שכינוי היה מוטי.

“במקום לחגוג, הוא נשחט בידי בן בליעל”, אמר אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה. “אי אפשר להבין מצב שבו יהודי בן 70 הולך לכפר קאסם ונמצא שחוט בכל גופו”, הוסיף ראש המועצה. “זה דבר שלא מתקבל על הדעת. אנחנו לא יודעים פרטים נוספים מעבר לעובדה שהבן שלו מצא אותו במצב נוראי כזה. אנחנו כאן נעשה הכל כדי להמשיך לתמוך בבני משפחתו השורשית המעורבת כאן בחיי הקהילה, ומשתתפים בצערם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות