צה”ל נגד תורה? אלוף הורה להפסיק שיעור בהשתתפות עשרות חיילים

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה''ל, האלוף אהרון חליוה, הורה להפסיק שיעור תורה שהועבר מדי יום א' על ידי הרב הצבאי פרץ איינהורן בו השתתפו עשרות חיילים • צה"ל: "השיעור התקיים מחוץ לקרית ההדרכה"
קובי פינדרוס
י"ג תשרי התשע"ח / 02.10.2017 23:50

צה”ל נגד שיעורי תורה? ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה”ל, האלוף אהרון חליוה, הורה להפסיק שיעור תורה שנערך מדי יום א’ לחיילים בעיר הבה”דים – קריית ההדרכה החדשה של צה”ל בנגב, כך נחשף בערוץ 7.

השיעור שנקרא “שמחת יום א'” ונועד להפיג את התופעה המכונה בצה”ל “שביזות יום א'” שפוקדת רבים מהחיילים בימי ראשון. השיעור נמסר על ידי הרב פרץ איינהורן, קצין מילואים המשרת כרב צבאי, ועשרות חיילים נהגו להשתתף בו.

דובר צה”ל מסר בתגובה, ”המענה לחיילים בקריית ההדרכה, ובכלל זה שיעורי התורה, מתקיים כסדרם ובהתאם לפקודות. מפקדי קריית ההדרכה מאפשרים לחיילים הדתיים לבצע את שירותם הצבאי לצד קיום אורח חיים דתי על פי פקודות הצבא וכמו בשאר יחידות צה”ל. שיעור התורה שהופסק התקיים מחוץ לקרית ההדרכה בחניון ההסעים ואין כוונה לאפשר העברת שעורים מכל סוג שהוא במתחם זה״.

נציין כי האלוף חליוה התבטא בעבר נגד מסלול ישיבות ההסדר. בעת כהונתו כמפקד חטיבת הצנחנים, הוא אמר “אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי”.

חליוה גם הודה כי לא קידם את בני הישיבות ונימק: “זה לא משתלם לי”. לדבריוף ”אני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סמ”פ”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות