יהודים התפללו בבית הכנסת ביריחו • בית המחבל מופה לקראת הריסתו

במסגרת מבצע נרחב של כוחות צה"ל הוחרמו ההיתרים של מספר קרובי משפחה של המחבל שביצע פיגוע הירי הרצחני בהר אדר • פורקה סוכת האבלים שהוקמה במקום • 10,000 מתפללים נכנסו למערת המכפלה
חיים טוויל
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 09:56

בעקבות פיגוע הירי הרצחני בשער הסמוך ליישוב הר אדר, יצאו כוחות של החטיבה המרחבית ‘בנימין’ למבצע נרחב בכפר בידו וסוריכ, הנמצאים במרחב ממנו יצא המחבל.

במסגרת המבצע ביצעו כוחות צה״ל, שב”כ ומג”ב מיפוי הנדסי של בית המחבל, לקראת הריסתו, וכן ביצעו סריקות אמל”ח נרחבות והחרימו כספי טרור.

במסגרת הפעילות וכחלק מתפיסת ‘הסיכול המרחיב’, הוחרמו ההיתרים של מספר קרובי משפחה של המחבל. כמו כן פורקה סוכת האבלים שהוקמה בכפר סוריכ, בעקבות חיסול המחבל.

בנוסף, במהלך הלילה תפסו כוחות צה״ל ומג״ב בצומת בסמוך לקלקיליה ובמחנה הפליטים ג׳נין כספי טרור בשווי אלפי שקלים.

כמו כן, הלילה התקיים ‘חריג יהודי’ במערת המכפלה בעיר חברון: במשך 24 שעות נפתחה המערה כולה לכניסת יהודים. כוחות צה”ל ומגב איבטחו את כניסתם של כ-10,000 מתפללים, ביניהם הרבנים הראשיים.

במהלך כניסת ישראלים לבית הכנסת ‘שלום על ישראל’ ביריחו, התקיימה הפרת סדר, במהלכה יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות.

הכוח הגיב בירי ממנו נפצע באורח קל אחד המתפרעים.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, המנהל האזרחי ושב”כ באיו״ש 15 מבוקשים. שלושה מהמבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הבטחון. המבוקשים הועברו לחקירה.

פעילות צה"ל, הר אדר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות